Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 19921 til 19940 af 29671
-
Mundtlig historie - 9. klasse
ForumindlægI dag fik jeg at vide at jeg skal op i mundtlig historie (prøveform A, 9. klasse). Vi har haft om: Danskhed Kvindefrigørelsen 2. verdenskrig - holocaust (ved ikke om de to emner hører ind under hinanden) Danmark og verden efter 1945 og så tror jeg vi har haft noget der hedder "... -
Grafer
ForumindlægHvordan sætter man bedst en graf fra eksempelvis Excel ind i et LaTeX dokument? -
Dansk eksamen skriftlig 2013
ForumindlægHej Den skriftlige dansk eksamen er en realitet (for mit vedkommende).Derfor ville jeg høre om, det ville være en god ide at låne en symbolikordbog og/el. leksikon? Har i noget der kan anbefales ? Btw, til dem har været oppe; Har i nogen gode råd/tips at give? - Peter -
Identitets spørgsmål
ForumindlægHej, hvis i hjælper med de her spg er i søde... Hvordan bliver vores identitet dannet? Hvilke faktorer er medvirkende- venekreds- familie hvårnår fandt man ud af at folk havde en identitet (hvem, hvordan, hvorfor?) Homoseksuelles identitet----> forløbet ------>Deres identi... -
Lidt hjælp søges straks
ForumindlægHejsa kan i hjælpe mig lidt. Økonomisk kredsløb & samfundsøkonomiske mål 1. Forklar hvordan coop påvirker det økonomiske mål, hvis - de bygger et nyt varehus i Danamark - de afskedigere ansatte i et varehus - de køber nye vare hjem 2. Gør rede for samfundsøkonomiske mål. Hvilke mål påvirkes... -
Familien. Eksamen i morgen tidlig
Forumindlæghej :) Hvilke teorier kan man anvende på den moderne familie? Håber en eller anden kan hjælpe mig. Min hjerne er gået på ferie .... På forhånd tak :) -
Gode råd søges..
ForumindlægJeg skal op i historie på tirsdag d. 16. Men jeg ved ikke hvordan jeg skal forberede mig.. nogle der har nogle gode råd? Håber virkelig der er nogle der har nogle gode råd. (: -
Optagelse på Medicin studie
ForumindlægJeg er en dreng på 20 år og blev student i 2009. Har brugt mit første sabbatår på at rejse og arbejde. Jeg er i øjeblikket er igang med at supplere matematik turbokursus fra B-A niveau. Mit mål er, at blive optaget på medicin, faktisk er det ret ligegyldigt om det bliver Århus, Odense eller Køben... -
Optagelseskrav -
ForumindlægHej alle. Jeg sidder og studser lidt over, om det er de samme optagelseskrav til HF- forhold til de andre, som vare i 3 år. På forhånd tak! -
Historie
ForumindlægHej, jeg har nogle spørgsmål, jeg ikke selv kan svare på. Jeg har læst på nettet, men kan stadig ikke forstår det. Håber nogen kan hjælpe. Tak på forhånd. 1. Hvad skete der ved systemskiftet? 2. Hvad er par... -
Psykologi - hjælp
ForumindlægHej. Jeg er på vej til 9. klasse, hvor det gælder. Indtil videre har jeg ingen problemer, og jeg klarer mig godt i skolen. Jeg er en af dem, der får topkarakterer. Jeg vil rigtig gerne være psykolog, men hvis jeg kom på gymnasiet, hvilken linje skal ... -
Jura forbederelse
ForumindlægHej alle, Er lige blevet færdig med gymnasiet, og jeg har i lidt tid overvejet at læse jura, dog først med opstart om 1 år. Jeg tænkte på, om der er nogen bøger jeg kunne læse i den periode som kunne forberede mig lidt eller bare vise om jura er den rigtige vej. Jeg har kun haft Samf C på ... -
HTX Valgfag
ForumindlægHejsa:D Jeg vil bare spørge jer, om der er noget der hedder Innovation B i stedet for C? Eller noget der ligner det. Samme spørgsmål til et andet fag nemlig om man kan tage Mediefag B i stedet for C. De her spørgsmål drejer sig om HTX Sukkertoppen/... -
JURA DELTID
ForumindlægHej alle sammen. Jeg står med et problem. Jeg er blevet optaget på jura på deltid på SDU eftersom jeg ikke havde snit til at komme ind på de andre universiteter. Der gives dog INGEN form for ydelse, altså ingen SU, ungdomskort. Uddannelsen i sig selv er meget dyr, men transporten bliver med et ... -
Valg af studieretning? Matematik A?
ForumindlægHej alle. Jeg kom i sommer ind på stx, og kom i en klasse, som var langt fra mit ønskede. Jeg ønskede Samf. A - Engelsk A - Mat B, men kom på Mat-Fys-Kemi. Det er virkeligt en god klasse, men jeg har besluttet mig at skifte klasse efter grundforløbets afslutning (altså om 2 uger). Jeg har va... -
Studieretning
ForumindlægNår man vælger studieretning, gør man det så ud fra hvad man gerne vil bliver og uddannet sig som efter gymnasiet? -
Demokratisering
Forumindlægjeg er i gang med en projektopgave, og har virkelig brug for hjælp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hvad kræver der for at et land kan få demokrati? Tak på forhånd!:) -
Kollegier
Forumindlæghej alle sammen Jeg skal til at finde et kollegieværelse til både mig selv og min veninde. Nu skal jeg selv søge et tæt på Århus Universitet og min veninde søger et tæt på Odense og Aalborg Universitet. Hun søger begge steder, fordi hun ved ikke hvor hun bliver optaget henne. Hverken jeg eller ... -
HF eller VUC?
ForumindlægHej, har nogle spørgsmål angående forskellen mellem VUC og HF ... hvad er den præcise forskel? Jeg kan forstå, at man netop skal til at betale i dyre domme for at gå på VUC, men hvorfor så ikke bare tage HF? - og hvad er kravene for at kunne tage et fuldt hf-forløb "gratis" fremfor at ... -
Naturlig eksponentialfunktion
ForumindlægDer gælder at i kan omskrives til e^ln(a) Men jeg kan simpelthen ikke se hvordan. Jeg er ellers nogenlunde med på alt det med omvendte funktioner og logaritmer. Kan nogen skære fuldstændig ud i pap, hvordan det er tilfældet? På forhånd tak.
