Søgning på: fysik b eksamen. Resultater: 19941 til 19960 af 122597
-
Årsprøve
ForumindlægHEJ Jeg skal snart til årsprøve i Mat B (1g). Så jeg vil bare spørge om der er så nogle herinde som før har været oppe i mat b i 1g? og om opgaverne var nem eller svær og hvilke opgaver der typisk vil være i en årsprøve i 1g? For da jeg kigger på gamle eksamensæt, så er der mange ting som jeg ik... -
Kernefysik - Stråling intensitet.
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål omkring en opgave i fysik B, har vedhæftet opgaven. Det jeg forstår er at kan jeg bruge formel til højre og finde den brøkdel af strålingen der kommer igennem blyglasset. Tænker at det er de 0 der passer hvilket hvis sige at intensiten er 0 og derfor er 100% blevet abso... -
Matematik niveau
ForumindlægJeg har haft matematik på c niveau, som jeg nogenlunde kunne forstå det meste i, men jeg har stadig meget svært ved matematik. Jeg skal have matematik på A niveau for at komme ind på mit studie og jeg vil i den forbindelse høre om hvad I derude synes er det sværeste spring.. Er det matematik C-B... -
Fagkombination/emne?
ForumindlægJeg står og skal vælge fagkombination i morgen til min SRP, og er fuldstændig på bar bund. Jeg ved bare, at jeg enten skal have matematik eller fysik A inkluderet, og jeg vil helst undgå emner der inkluderer differential- eller integralregning. Har I nogle bud? -
Giver naturfag på c-niveau et c-niveau i matematik?
ForumindlægJeg kunne svore på, at jeg havde læst et sted, at et c-niveau i naturfag (fra en sproglig studentereksamen fra 2005, altså før gymnasiereformen) gav et c-niveau i matematik/kemi/fysik. Tager jeg helt fejl i dette? -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg er simpelthen så meget i tvivl om, hvad det er jeg vil. Jeg har altid haft en vision om at skulle være læge, men tror måske ikke, jeg er så interesseret i det mere. Jeg er startet i 1.G her i år med mat/fys/kemi, men allerede her i grundforløbet synes jeg, at fysik er forholdsvis svært og jeg... -
Forsøgsopstillingstegneprogram
ForumindlægLang titel, men den siger sådan set det hele. :) Jeg leder efter et program, hvor jeg kan tegne forsøgsopstillinger. Efterhånden er en ad hoc løsning i Paint ikke ligefrem det bedste, når opstillingerne bliver mere komplicerede. Er der nogen, der kender et sådan program? -
Privat lektiehjælper søges !!!!
ForumindlægHej .. Jeg søger en privat lektiehjælper der kunne hjælpe mig i Fysik og matematik, (kun til rapport). jeg går på Gym. Hvis der er nogen der er interesseret eller kender nogen som kan hjælpe, så må i Meget gerne skrive til min e-mail adresse: [email protected] yderligere info. kan vi aftale,... -
Pa-234
ForumindlægHvordan finder jeg /aflæser jeg halveringstiden for Pa-234. Der står jeg skal gøre rede for Pa-234 Og jeg skal sammenligne den aflæste halveringstid med tabelværdien på databladet og beregn afvigelsen i procent. Her er mit skema: t/s N/Counts T -B 5,0 70,0 53,0 15,0 99,0 82,... -
Bevis for gitterligningen?
ForumindlægEr der nogle der kan bevise gitterligningen? Der må jo findes et bevis for den, og det kunne jo være rart at have med til eksamen? -
Pufferligningen og pKs
ForumindlægJeg har hørt at man kan finde pKs udfra en titrerkurve vha af pufferligningen. ´Men hvad er pufferligningen??? Her ledt efter den i min bog (kemi 2000 B) men den står der altså ikke. -
Hjælp til naturvidenskabelig eksamensrapport
ForumindlægHey Folkens,\n\nDet er sådan at jeg, på fredag, skal til en naturvidenskabeligprøve (jeg er 1.g'er i den nye reform). \nVi kan vælge en opgave ud af to. Det er sådan at disse opgaver vil indeholde spørgsmål der er knyttet til både biologi, fysik, naturgeografi og kemi...\nHermed vil jeg så sp... -
OM PÅ HF-HJÆÆLP
ForumindlægHej.. Det var meningen at jeg skulle blive hf-student til næste år.. noget som jeg virkelig så frem til. men der tog jeg fejl, gennem mit første år havde jeg været der til næsten alle timer, og havde 6% fravær for hele året. Jeg havde afleveret næsten 250 timers skr. arbejde(en opgave svarer norm... -
Hej kan I hjælpe mig?
ForumindlægJeg har matematik eksamen på fredag (mundtlig) og har virkelig brug for hjælp! Jeg har som mit emne til eksamen valgt, vand da jeg syens det virkede som overskueligt? - Har dog ingen idé til hvordan jeg kan bruge emnet i form af en opgave.. Den må gerne være fysisk, da det er noget jeg skal... -
Fysikeksamen om radioaktivitet - hjææælp!
ForumindlægHej alle - lige et hurtigt spørgsmål: Hvad hedder formlen man bruger for at finde ud af hvor mange elektorner man max bruger i en skal? Jeg skal op til mundtlig eksamen i emnet i morgen tidlig så jeg ville sætte stor pris på lidt hjælp! Hilsen Signe. -
HTX eller STX?
ForumindlægHej allesammen! Jeg håber at I kan hjælpe mig med at fortælle forskellen på STX og HTX? Jeg har tænkt mig at tage en naturvidenskabelig studieretning med bioteknologi og er rigtigt i tvivl om hvilket gymnasie jeg skal overveje. Jeg så en anden bruger sige at det altid var en tommelfingerregel a... -
Svær opgave uden hjælpemidler
Forumindlæghttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer03/2003-8-4-UDEN.pdfHvordan regnes opgave 11Personligt ville jeg tro at det var noget med toppunktet. dvs -d/4*a=-3men får bare at b=+-SQRT(152) hvilket ikke passer -
1 opg
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe med opgave 1, b) ?? -
et par spørgsmål
Forumindlæghej vil høre om der er nogen som kunne fortælle mig beviset om at en potensfunktion bliver en ret linje på et dobelt logaritmisk papir. et andet spørgsmål er om hvordan man kan få noget af en mundtlig eksamen til at gå med at sankke om regnergler for potenser? det er en del af et eksamens spørgsmål. -
talepapir
Forumindlæghvordan ser et talepapir ud til biologi eksamen B? skal der være problemformulering og sådan?
