Søgning på: amish folket. Resultater: 19961 til 19980 af 19974
-
Dansk stil
ForumindlægHr. Mortens klosterrovEn analyse og fortolkning af folkevisen af samme navnFolkevisen ”Hr. Mortens klosterrov” er nedskrevet i slutningen af 1500-tallet, og det kan med sikkerhed fastslås, på baggrund af det i teksten opgivne geografiske stednavn Slangerup, at størstedelen af visen udspiller sig ... -
ret for komma fejl
ForumindlægJomfruen og dværgekongen\n\n"Jomfruen og dværgekongen" er en folkevise, nærmere betegnet en tryllevise. Det der gør at "Jomfruen og dværgekongen" har sin plads i kategorien trylleviser, er at den indeholder en del af de temaer som kategorisere en tryllevise, blandt andet de ov... -
dansk stil
ForumindlægNogen der gider at rette min dansk stil? Eller evt. endringer? :) Så er I søde! den skal afl. på onsdag, 1/1-06 Uvejret nærmede sig. Det var allerede begyndt at tordne lidt. I det fjerne kunne han se et lyn slå ned, og kort efter endnu et. Skyerne var grå og sorte, og man kunne se at regnen var p... -
Bograpport - Det år scotty ocean blev syv
ForumindlægDET ÅR SCOTTY OCEAN BLEV SYVI denne rapport har jeg valgt at fortælle om bogen ”Det år Scotty Ocean blev syv”. Bogen blev udgivet i 1998 i USA. Den udkom herhjemme på dansk i 1999. Forfatterens navn er Peter Hedges og denne bog han har skrevet, er en skønlitterær fiktions roman. Peter Hedges har ... -
Novelle -jeg fik 12. Men vil gerne høre andres mening
ForumindlægNogen der vil give mig feedback på denne novelle jeg skrev for noget tid siden? P.s hver gang der kommer en stjerne (det bliver så lavet om til et spørgsmåltegn, men plejede at være en stjerne...) skifter jeg tid og kapitel. Det er altså et flashback. Byen er meget smuk på denne tid af året. E... -
Engelsk kan dette forkortes?
ForumindlægJeg er igang med et projekt om hvordan amrikanske indianer levede, det er en fremlæggelse med billeder jeg skal fortælle om osv. Men er desværre kommet til at skrive for meget. Er der nogen der kan hjælpe mig med at, forkorte noget af det, så jeg kun får det vigtigste med og det mest spændene? Fr... -
dagbog over belgien
Forumindlægnogen der gidder at rette den Dagbog Belgien Helsingør mandag d. 31.3.2014 Omg jeg glæder mig så meget til denne tur det bliver bare så sjovt. J Jeg stod op klokken 5.30 men havde næsten ikke sovet. Jeg pakkede det sidste sammen og gjorde mig klar. Jeg blev kørt over på skolen halv 7. ... -
Bedømmelse af dansk skriftlig eksamen
ForumindlægHej alle sammen Jeg har været oppe til min afgangseksamen i dansk skriftlig, hvor jeg skrev kronik nummer 4. Jeg får normalt 7 og 10, og jeg har fået 10 i årskarakter. Jeg har gjort nøjagtigt det, som jeg plejer, når jeg skriver kronik, men alligevel har censorene bedømt den til et 4 tal, hvilk... -
Bedømmelse, hjælp!
ForumindlægHej, jeg vil gerne have en bedømmelse af denne danske krimistil som skal være skrevet som en novelle. Det er en afslutning af en tegneserie. Opgaven var at finde morderen og skrive afslutningen. Min mor syntes ikke godt om den, hvad synes i?:”Tak betjent, De kan gå nu!,” sagde Inspektør Green, kl... -
Krimistil, bedømmelse, hjælp NU!
ForumindlægHej har skrevet afslutningen på en krimitegneserie som en novelle, hvor vi skulle fortælle hvem, hvad, hvorfor mordet er sket. Min mor synes ikke om den, men hvad synes i? Hjælp hurtigst muligt da den skal afleveres i morgen tidlig. Der hvor der står "motiv", mangler motivet:”Tak betjen... -
analyse af artikel
Forumindlæghej er der nogen der kan prøve og hælpe mig med at analysere den her artikel, for fatter ikke så meget af den. den skal buges til fremlæggelse af AT emnet ID og evolutionsteori The Intelligent Design Trial Neo-creationists and their embarrassing ancestors. By Hanna Rosin Updated Wednesday, Oct. ... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej :) Jeg har en spansk aflevering for og ville gerne have gennemlæst denne oversættelse for fejl (Dansk-Spansk) <span lang="ES" style="font-size:12.0pt;line-height: 115%;font-family:"Calibri","sans-serif";mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-... -
Vanrøgt, hvordan kommer vi det til livs?
ForumindlægHej allesammen! På baggrund af den seneste tids mange avisartikler om vanrøgt indenfor landbruget: (lange dyre transporter, bundne søer, burhøns, tremmekalve og vanrøgt i al almindelighed m.m.) vil jeg gerne have jer til at give nogle kommentarer til novellen herunder, meget jeres egen fortolknin... -
Hvad gør jeg forkert ved mine beregninger?
ForumindlægJeg har fgl. delspørgsmål, hvor jeg har beregnet de første tre delsprgsmål, dog er svaret til b og c ikke korrekte når jeg tjekker facit. Hvad gør jeg forkert? Derudover ønsker jeg hjælp til de resterende d-f. https://imgur.com/a/nmjNAT6 Tak på forhånd!
