Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19961 til 19980 af 24857
-
Beregning af strækning?
Forumindlæghej alle Jeg skal finde en strækning, og jeg ved at jeg skal bruge formlen v = s/t... hvor jeg skal isolerer s Er det så sådan her jeg skal isolere. s = v * t ? Jeg er nemlig ikke helt sikker. Med venlig hilsen Ludvig -
Cepheidestjerner+afstandsbestemmelse
ForumindlægJeg har beregnet afstanden til M100 (spiralgalakse) for 12 cepheide-stjerner og derefter fundetafstanden til M100 i både parsec og lysår. Jeg skal forklare, hvor jeg ikke får samme afstand til stjernerne, som ifølge wikipedia er lig med afstanden til galaksen, der i dette tilfælde er M100: "... -
Heej...
ForumindlægHej jeg går 9.klasse og har et gennemsnit på 10,5. Min UU-vejleder mener at det ville være en god ide at vælge Niels Brock elitegymnasium, fordi jeg er så dygtig. Jeg er selv i tvivl om jeg vil tage STX eller HTX. I fremtiden vil jeg læse nanoteknologi på DTU. På Niels Brock er der en linje der ... -
hastighed
Forumindlægså blev det noget med gnidningsmodstand og hastighed. igen er opgaven vedhæftet. de bøger jeg har forklarer det bestemt ikke særlig godt, så er der nogen der har nogle ling til disse ting opgaven omhandler ville det også være godt. -
hvordan downloader man videoer fra youtube???
Forumindlæghvordan downloader man videoer fra youtube??? det er til en projekt håber nogen kan hjælpe -
Strøm Via Induktion
ForumindlægHej derude :D Jeg er igang med et teknologi projekt, som handler at lade computere via dette induktions strøm. Jeg vil så spørge om, det er muligt at tage en pære, og tilslutte nogle viklinger, og så smide det på et induktions komfur, så overfører strøm, der vil få den til at lyse, eller måske b... -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
hjælp en i nød ...
ForumindlægHej Alle! da jeg har været på ferie og ikke har fået denne aflevering har jeg MEGET travlt... tænker på om der er nogle der kan hjælpe mig med disse opgave (vedhæftet) gerne med udregninger, så forstår jeg det bedre ...... håber der er nogle der gider at bruge eet minut eller to på det. På for... -
Uddannelsesskift
ForumindlægHej Folkens! Som i nok er bekendte med er der igen i år udsprunget nye studerende, og jeg er en af dem. Nu er næste step jo at søge videre, problemet er bare at jeg ikke har fået det gennemsnit jeg skulle bruge til drømme studiet (Odontologi). Mit snit er på 8,5 inkl. 1,08-reglen og jeg har... -
Kemi . Hjælp det haster.
ForumindlægBeregn hvor meget myresyre (HCOOH) der skal afvejes for at lave 250 mL af en 0,2M myresyreopløsning. Beskriv hvordan man kan lave opløsningen i praksis. -
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
Volumen-arbejde
ForumindlægFra min kemi-eksamen men mere et fysisk spørgsmål. Man definerer entalpi for at slippe for volumen-arbejde: H = Eindre + p * V Og dermed: deltaH = deltaEindre + p * deltaV (ved konstant tryk) Men det netop det her konstant tryk, som jeg har svært ved at forstå. For lad os tage en kemisk ... -
Gennemsnits farten
ForumindlægHvordan beregner man gennemsnitsfarten? Ex : De cyklede 8,1 km på 19 min. Deres gennemsnitsfart var x.... -
Medicin med 8.7 i gennemsnit
ForumindlægHej. Tror i at jeg kan komme ind på studiet med en gennemsnit på 8,7? Hvis ikke hvad kan jeg så gør. Kan jeg tage en lignende uddannelse som jeg kan bruge til at læse medicin. -
Reaktioner korrekt afstemt.. hjælp haster..
ForumindlægHej allesammen.. Jeg har et problem.. Min opgave lyder således: Hvilke af følgende reaktioner er korrekt afstemt? eksempel lyder a således: Fe3O4 + 2H2 --> 3Fe + 2H2O... b c b osv. nogen der kan hjælpe jeg fatter det ikke :\ -
Game designer, Hvor?
ForumindlægHej allesammen. Jeg står med det problem, at jeg ikke kan finde nogle steder hvor der står noget om uddannelsen. Jeg er lige startet på Htx men føgler bare at jeg spilder min tid. Jeg vil igang med at designe spil. Ikke lære om ubrugelige biologiske og fysiske ting. Jeg er blevet fortalt at kræve... -
Undrende spørgsmål
ForumindlægFart: v = længde/tid. Eks 0.25 meter/ 0.25 sek = 1 m/s Men er det man gør, når man deler tallene med hinanden ikke som at dele meter med sekunder? Men det går så op når enheden bliver m/s ? -
Acceleration
ForumindlægHej har denne opgave som jeg ikke kan løse, -
?
ForumindlægHvordan skal man forstå Arkimedes lov? -
Kan min karakter nå at ændrer sig ??
ForumindlægHej , går i 3g. Mit gennemsnit ligger på 8. ligenu og hvis jeg ganger det op er det ca. 8.8 ( Har 5-Afag + regner med at starte inden for 2 år) Min store drøm er at læse medicin - ville spørger om det er realistisk at komme ind på studiet med de karaktere jeg har lige nu. Ved selvfølgelig at ...
