Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 19961 til 19980 af 119569
-
sandsynlighedsregning og statestik
ForumindlægHej! Jeg skal op i skriftlig matematik i morgen. Er der nogle der har nogle råd eller noter til hvordan man kender forskel på hvilke teste man skal bruge angående GOF-test, afhængighedstest, chi i anden test osv. osv. -
Er det tilladt at anvende svarende fra FSA'er som jeg har lavet til terminsprøven?
ForumindlægGodaften, Sagen er, at jeg er blevet en anelse i tvivl, om det er tilladt at anvende mine svar fra gamle FSA'er som noter til terminsprøven i matematik med hjælpemidler (hvis de er gemt offline)? Tak på forhånd. -
Fodbold portfolie
ForumindlægHvordan kan jeg anvende ligninger til en matematik portfolie? -
Grafer
ForumindlægHej alle, En der kan hjælpe med de her to opgaver? Gerne meget detaljeret over hvad i gør, på forhånd tak A) Grafen for en potensfunktion [f(x)] går gennem punkterne [P(2,80)] og [Q(4,60).] Bestem en forskrift for [f(x)] B) Grafen for en potensfunktion [f(x)] går gennem punkt... -
Kurve længde
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med b og c i denne opgave ( har lavet a) -
mindste kvadraters metode
Forumindlæghej, nogen der er søde og gider mig me denne indviklede opg?? Jeg skal finde ud af hvordan man laver regression af en linæer funktion i matematik uden brug af lommeregner ! (til srp) dvs. y i = ax i + b Jeg får f(a,b) = Σ (( y i - a x i - b) 2 (i anden) i=1(står nedenunder summationsteg... -
Kan jeg det?
ForumindlægJeg går i 7. klasse og er fantastisk til matematik. I timerne arbejder jeg med at gennemføre pensummet for A-niveau på gymnasiet, men jeg er snart færdig med det. Jeg er virkelig træt af mine matematiktimer, jeg skal vælge mellem at arbejde selv, som udfordrer mig, men det er ret ensomt, eller ... -
kegle
Forumindlæghej! jeg sidder lige med en opgave, men har prøvet et par måder at løse opgaven på men har forvirret mig selv godt og grundigt, så det ville være mega dejligt med en smule hjælp!:) I en model har kaffebægeret på figuren form som en keglestub. Bægeret har en radius på 3 cm i bunden og en radiu... -
Vinkel
ForumindlægJeg har denne opgave, som jeg har siddet med i et stykke tid, og jeg ved ikke, hvordan jeg skal gribe opgaven an. Jeg har søgt på tidligere tråde på studieportalen, men jeg forstår ikke de givne svar. Opgaven er Under normale vejrforhold er der et konstant elektrisk felt mellem jordoverfladen og... -
I have a dream
ForumindlægHej folkens. Jeg skal analysere talen I have a Dream af Martin Luther King i min SRO. Er der en sød sjæl her inde, som har analyseret den, eller har nogle noter liggende? KNUS!! :D -
Psykologi
Forumindlæghejer der nogle de ligge inde med nogle noter til en case? så jeg måsk kunne være så heldig at trække en af dem til eksamen, jeg er nemlig ret skod til psykologi og det ville derfor være en kæmpe hjælp! -
romantik og romantisme
Forumindlæghej er romantik og romantisme det samme? for i nogen af min noter er der 2 forskellige perioder romantik= 1770-1850 romantisme=1820 - 1850 tager jeg fejl, er det 2 forskellige ting tak -
Eksamen I Oldtidskundskab
ForumindlægHeja.. Jeg skal op i old-eksamen den 2.Juni.. Regner nok med at få et 11 tal :-D .. MEN,, der er et problem, en forhindring på min vej til mit 11-tal: Billedanalyse. Dem af jer der har kender det vist godt, jeg behøver vist kun at sige: Det arkaiske smil.. Problemet er så at jeg ikke rigtig er in... -
hjælp hurtigst muligt
Forumindlægspørgsmålet lyder: et fodboldthold har 16 spillere. på et hold skal der være 7. a) hvor mange muligheder er der for at danne holdopstillingen? b) kun 14 spillere kan bruges i kampen. to bruges som målmænd. på hvor mange måder kan de sidste spillere udvælges? Hjælp Hjælp Hjæ... -
english gramma
ForumindlægHej. har svært ved følgende opgaver. håber på lidt hjælp. Jeg kan rette de fleste af dem, men har svært ved at forklare mine rettelser :S Ret fejlene I følgende sætninger og forklar på dansk dine rettelser. 1. Once were they friends, but now they hate each other 2. He feels that now he was able... -
Afstandsmåling 9.-10. klasses opgave - Hjælp!
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg simplehen bare ikke kan finde ud af. Efter mange timer er jeg nu ved, at give helt op på den. Den handler om afstandsmåling, og jeg er ikke sikker på det overhovedet. Det jeg helt klart er mest i tvivl om, er det med de fem metoder.. Men g... -
Jeg vil gerne lære fyisk.
ForumindlægHej. Jeg har en indlæringsvanskelighed, som gør, at jeg jeg har svært ved at lære matematik og naturfag. I de mindste klasser kunne jeg ikke forstå en brille af hvad læren forklarede for os i matematiktimmerne, jeg var meget langt bagude og derfor endte det med, at jeg ikke var med i matemat... -
Maple og mathcad
ForumindlægHej Jeg vil have et godt program (nuværende program--> dårlig) til at lave matematikafleveringer i. Jeg har fundet to populærer programmer mathcad og maple. Krav: - Jeg skulle kunne skrive matematik og tekst. - Regression skal man kunne foretage. - Det skal have alt det matemati... -
Bevis
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål ang. beviser. Er det et bevis, når man omskriver en formel til en ny formel? Eksempelvis hvis man omskriver formlen A_n = b*(a^n-1)/r (altså formlen for annuitetsopsparing) til en ny formel, hvor man kan bestemme antal terminer ved at isolerer n? På forhånd tak for h... -
NEED HELP !! HURTIGT :)
Forumindlæghey jeg sidder og bakser med en emneopgave som jeg skal aflevere i matematik pr mail her i aften. jeg har en opgave der lyder således: Udfør en standard analyse af f(x)√9x-x^2 Dm(f):R Nulpunkter for f: monotoniforhold: Ekstrema punkter: Forskrift for tangenten: gerne med udregninge...
