Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 19961 til 19980 af 92586
-
integralregning
Forumindlæghej Jeg er i gang med en matematik opgave om integral regning og jeg er gået i stå i følgende opgave: Bestem i hvert af følgende tilfælde den stamfunktion til f(x), der går gennem det angivne punkt: g(x)=10/x, x>0 P(e,7) Hvad skal jeg bruge x>0 til? Håber i kan... -
Årstal- runde op eller ned??
ForumindlægJeg har siddet og lavet en matematik aflevering her til aften. Jeg rendte ind i et problem.. Nemlig at jeg fik et resultat der hed 10,3 år - bliver det så til 11 år?? Og igen senere i afleveringen stødte jeg på et lignende problem, hvor jeg fik et resultat der var 2010,06 - skal det rundes op l... -
HJÆLP!: hulebilledet
Forumindlæghej sidder og mangler gode noter til hulebilledet, hvis har nogen må gerne sige til, eller hvis i kender til nogle noter som ligger på siden må i da gerne lige smide et link. tak på forhånd. -
Matematiske notationer
ForumindlægLad os antage, jeg har en konstant, k , så noterer jeg matematisk det således k ∈ R Hvad gør jeg, hvis det er en variable, og findes der en notation? -
Beregning af areal
ForumindlægHej... Jeg har brug for noget hjælp. Hvordan beregner man arealet af rektanglet, hvis det røde kvadrat er 1 cm2. (Jeg har vedhæftet opgaven) -
Haster (2)!!!
ForumindlægEn laser med bølgelængde 632,8nm udsender lys med en effekt på 1mW a) Hvor mange fotoner udsendes pr. sekund. a) Lambda = 632.8nm P=1mW=0,001W(j/s) Frekvens = c/lambda = 3*10^8 / 632,8*10^-9 = 4,7408*10^14 s^-1 Efoton= h*(c/lambda) = 4,14*10^15 * (3*10^8 / 632,8) = 3,14*10^-19 P= delta E / delta ... -
Nulstilles skriftligt fravær?
ForumindlægHejsa! 2 spørgsmål som jeg godt kunne bruge svar på. 1. Nulstilles det skriftlige fravær hvert år på det Almene Gymnasium STX ? 2. Ang. fysisk fravær - er det 10 % for perioden man må have eller er det 10 % for året? På forhånd tak! Anton -
Ortogonale vektorer. HJÆLP
ForumindlægBestem t, så de to vektorer er ortogonale. Jeg ar beregnet det sådan: 4*5+2*t = 0 -2t = 20 t = 2/20 = 10 men facitlisten siger at den skal være -10? -
Hvilket spørgsmål trak I i historie?
ForumindlægHej!Jeg er så "heldig" at jeg skal op til eksamen i historie på fredag og forsvare et 11-tal :S Jeg har ikke rigtig nogen idé om hvordan spørgsmålene kan se ud, og hvordan de er formulerede.. Hvad er i kommet op i, hvordan var spørgsmålet i trak formuleret, og hvordan gik det? -
Historie eksamen (STX)
ForumindlægHej alle sammen, Jeg skal snart op i historie(STX med 24 timers forberedelse). Har hørt at man får omkring 15 forskellige tekster, som man skal skrive nogle problemstillinger ud fra. Har hørt at man SKAL nævne alle teksterne. Under eksamen får man 10min. til selv at fortælle, hvorefter man i ca. ... -
Hurtig mat spg hjææælp!
ForumindlægUdfyld de tomme pladser. (pi :3) 1) Kasse: længde: 10 cm bredde: 7 cm rumfang: 350 cm3. Højde= 2) Cylinder: højde: 10 cm rumfang: 480 cm3 Radius= 3) Kugle: rumfang: 500 dm3 Radius= 4) Terning: rumfang: 1000 liter... -
Averell
ForumindlægJeg ved, at dette ikke er et kontaktforum, men jeg skal have fat i Averell, som nemlig ikke har svaret på min besked gennem studieportalen eller i den aktuelle tråd, som jeg skrev med ham i.Derfor: Averell tjek din beskeder og den aktuelle tråd (globalisering - samfundsfag). I beskeden ligger min... -
Hydrodynamik -
ForumindlægJeg skal til at skrive 3.g's opgave i hydrodynamik og strømningsmodstand. Ville høre om nogen havde evt.elle noter jeg kunne få... evt. gennem word. det kunne eksempelvis være lidt om Reynolds tal eller Bernoulli's ligning...Håber i kan hjælpe... på forhånd tak! -
Hjælpemidler til skriftlig dansk
ForumindlægJeg skal om et par dage til årsprøve i skriftlig dansk på HHX og er lidt i tvivl om, hvad man må bruge af hjælpemidler. Må man søge på nettet efter information om f.eks. litterære perioder og genretræk? Må man bruge egne noter, man har liggende på computeren og dokumenter ens lærer har lagt ud ... -
Udbredelseshastighed
ForumindlægHvilken af disse formler for udbredelseshastighed er rigtige? Min formelsamling siger det ene, og mine noter noget andet. Hvis begge er korrekte, hvad er så forskellen? Og hvornår skal den enkelte bruges fremfor den anden? 1) V = lambda / T 2) V = lambda * f -
rettelse
ForumindlægDet er handelssprogs engelsk der skal rettes.1.Vi har endnu ikke udpeget en forhandler1.We have not appointed a distributor.2.Vil De være så venlig at supplere ordren.2. Will you be good enough to suppler order.3. Vi beder Dem meddele os, om at forhabdler er blevet udpeget.3. We prays you messag... -
Personkarakteristik af El Bola
ForumindlægHej :) Jeg skal skrive en kort opgave om el Bola, hvor jeg skal skrive en personkarakteristik om ham. Det er flere måneder siden jeg har set den film så kan simpelthen ikke huske noget af den. Nogen der måske har nogle noter eller en personkarakteristik? Har virkelig brug for hjælp! Tak for hjælp... -
fejl i sætningen
ForumindlægHej jeg er i tvivl om fejlen i denne sætning, og hvordan den bør forklares med grammatisk terminologi Mit bud er.. 6.Fortunate the school teacher did not see this error. - Fortunate the school teacher doesn't sees this error -
engelsk sætning
ForumindlægHej Kan man godt afslutte en sætning med "prevent"? Jeg har nemlig tænkt mig at skrive; "something that not even Santa could prevent from happen." Jeg vil jo helst gerne undlade "from happen" - men er dette egentligt muligt, sådan så det lyder korrekt (og ER korrek... -
Procentregning
ForumindlægHej Jeg har en lang række opgaver, som mine venner og jeg ikke kan finde ud af. Vi går i sjette klasse og har lavet en del selv. Dem vi har her kan vi bare ikke finde ud af. Håber der er nogen der kan hjælpe 1) Købsprisen for noget legetøj er 260 kroner Find salgsprisen når der tjenes 16 % 2) ...
