Matematik

Integral

25. marts 2014 af 1234radioen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg er lige i gang med noget integralregning, og jeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor jeg ikke kan få det samme som mit regneprogram.

Hvis jeg integrerere følgende:

∫(b*e^kx)dx

så får jeg

bx*e^kx/k+c

Men mit regneprogram får b*e^kx/k+c, hvilket jeg ikke kan forstå. Hvorfor skal der ikke stå "bx", får man plejer jo at sige, at en konstnt integreret giver konstanten ganget med x?


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2014 af peter lind

Det er hvis konstanten står alene at man får konstanten gange x. Der gælder helt alment ∫a*f(x)dx = a*∫f(x)dx, hvilket modsvarer en tilsvarende regel for differentiation


Svar #2
25. marts 2014 af 1234radioen (Slettet)

Mange tak


Skriv et svar til: Integral

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.