Matematik
Integral
Hej
Jeg er lige i gang med noget integralregning, og jeg har lidt svært ved at forstå, hvorfor jeg ikke kan få det samme som mit regneprogram.
Hvis jeg integrerere følgende:
∫(b*e^kx)dx
så får jeg
bx*e^kx/k+c
Men mit regneprogram får b*e^kx/k+c, hvilket jeg ikke kan forstå. Hvorfor skal der ikke stå "bx", får man plejer jo at sige, at en konstnt integreret giver konstanten ganget med x?
Svar #1
25. marts 2014 af peter lind
Det er hvis konstanten står alene at man får konstanten gange x. Der gælder helt alment ∫a*f(x)dx = a*∫f(x)dx, hvilket modsvarer en tilsvarende regel for differentiation
Skriv et svar til: Integral
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
