Debat

Benyttelse af løste matematiske opgaver

26. marts 2014 af SuneChr

Man ser undertiden et ønske om at kunne få, eller blive henvist til, en færdig løsning på en given opgave eller et helt opgavesæt.
 
Det ønske kan have forskellige formål:

- at få et hurtigt og nemt resultat halet i hus,
  uden i øvrigt at have reflekteret nærmere over opgaven,
- at kunne kontrollere sine egne overvejelser og beregninger,
- at kunne glæde sig over at have forstået opgaven og regnet rigtigt
  ved at se overensstemmelsen med facitlisten.

Uanset hvad man vælger at mene, vil man altid kunne lære af en færdig opgaveløsning,
som lærebogseksempler også gør.

Personligt har jeg selv fundet meget støtte i, bag i bogen, at kunne se et resultat, som jeg,
efter megen overvejelse, var kommet frem til, og som i heldigste fald var overensstemmende.

Det er for enhver frit at skrive om facitlistens pro & contra.


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. april 2014 af ShinobiNoKami (Slettet)

Dårlig idé. 

Elever er nød til at få kendskaber i, hvordan de kan tjekke om deres egne svar er rigtige. Hvordan skal det dog ikke gå til eksamen så?


Skriv et svar til: Benyttelse af løste matematiske opgaver

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.