Matematik
Udbud og efterspørgsel
Jeg har brug for hjælp!
Jeg har en opgave der lyder således:
For en vare er sammenhængen mellem den udbudte mængde x (i tons) og den tilsvarende pris s(x) (i kr.) givet ved funktionen med forskriften.

a) Bestem prisen, når den udbudte mængde er 4,8 tons og bestem den udbudte mængde, når prisen er 2800 kr.
(Jeg har selv regnet prisen ud, når den udbudte mængde er 4,8 tons) Men hvordan finder jeg frem til hvad den udbudte mængde er, når prisen er 2800 kr??
Svar #1
14. april 2014 af khol (Slettet)
s(x) = 360x + 1000
a) 360 · 4,8 + 1000 = 2728
2800 = 360 · x + 1000 ⇔ 360x = 2800 - 1000 ⇔ x = 1800/360
Svar #3
14. april 2014 af Simonetp (Slettet)
Kan du så også forklare mig hvordan jeg regner dette ud:
For den samme vare er sammenhængen mellem den efterspurgte mængde og den tilsvarende givet ved funktionen med forskriften.

Ligevægtsmængden er defineret ved den mængde, hvor udbud og efterspørgsel er lige store.
Ligevægtsprisen er defineret ved den pris, hvor udbud og efterspørgsel er lige store.
b) Bestem ligevægtsmængden og ligevægtsprisen for varen.
Svar #4
Er det bare der hvor ligevægtsprisen og ligevægtsmængden krydser hinanden? Eller skal man regne dem ud hver for sig?
Svar #7
14. april 2014 af khol (Slettet)
Du skriver: For den samme vare er sammenhængen mellem den efterspurgte mængde og den tilsvarende ...? givet ved funktionen med forskriften.
Svar #8
For den samme vare er sammenhængen mellem den efterspurgte mængde
og den tilsvarende
givet ved funktionen med forskriften.
Svar #10
For den samme vare er sammenhængen mellem den efterspurgte mængde og den tilsvarende givet ved funktionen med forskriften.

Skriv et svar til: Udbud og efterspørgsel
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.