Matematik
Isolering
Hvordan isoleres x i:
e-x - ex =3/2
Svar #1
27. april 2014 af Andersen11 (Slettet)
Svar #2
27. april 2014 af inddd (Slettet)
så jeg skal sige:
ex(e-x - ex)= 3/2·ex
Hvordan bliver det til en 2.-gradsligning?
Svar #3
27. april 2014 af Andersen11 (Slettet)
#2
Ja, netop. Samler man alle led på den ene side, har man så
(ex)2 + (3/2)·ex - 1 = 0 ,
som er en 2.-gradsligning i ex , der let faktoriseres til
(ex + 2) · (ex - (1/2)) = 0 .
Kun den ene rod kan anvendes.
Skriv et svar til: Isolering
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
