Tysk

Tysk oversættelse

28. april 2014 af Knud99 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Opgave 6: Skriftlig stiløvelse til side 34 (Grammatisk emne: Præpositioner med akk eller dat) 

Drengen har ikke været i skole, men er gået på kirkegården - med nøddeknækkeren i sit tornyster. Den vil han putte i Herthas kiste. På kirkegården møder han en flink mand, som mener, at nøddeknækkeren kan stå oven på graven. Men drengen synes, at den skal ligge i kisten, ved siden af hans kæreste. Han spørger, om han må låne skovlen, som manden har lagt ved siden af sig. 

Opgave 8: Skriftligstiløvelse (Grammatisk emne: Løst sammensatte verber)

Kransene blev ryddet væk (wegräumen). Så begyndte (anfangen) arbejdet. Han sagde: "Du må passe på (aufpassen), hvis nogen kommer forbi." Lidt senere tændte (ausschalten) han sin lommelygte for at betragte Hertha. - Hjemme skældte (ausschimpfen) mine forældre mig ud, men de vidste jo ikke, hvad Hertha og jeg havde aftalt (abmachen). Det var aftalt (abmachen), at jeg skulle hente (abholen) Josefa, og næste dag ville jeg så hente (abholen) hende.  


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. april 2014 af Bielefeld (Slettet)

prøv lige selv, så vil jeg gerne hjælpe med evt. rettelse


Skriv et svar til: Tysk oversættelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.