Studievejledning

Skifte studiet odontologi til medicin?

04. maj 2014 af lisbeth01 (Slettet)

Hej.

Jeg har søgt tandlægeudannelsen men hvis jeg ikke bryder mig om det kan jeg godt skifte til medicin studiet efter grundforløbet er færdigt? For jeg har hørt, at det første grundforløb har både tandlæge -  og medicin studiet det samme grundforløb. 

Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Det tror jeg ikke medmindre du kan tage en optagelsesprøve til medicin, og tror heller ikke at grundforløbet er det samme. Hvis du vil være sikker, så burde du måske spørge din studievejleder :)

Brugbart svar (0)

Svar #2
04. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Hvis du ikke klarer OPP. vil det resultere til at du skal vente til året efter så du har sabbatår, og hvis du heller ikke kommer ind året efter vil det resultere til at du vil miste din bonus på 1.08, hvilket kan trække en del af dit snit ned (Kvote 2)

Brugbart svar (0)

Svar #3
05. maj 2014 af dannysannem

Hvis du er i tvivl om, hvilken uddannelse du skal gå i gang med, kunne du jo overveje at vente lidt med at starte på uddannelsen, indtil du er blevet mere sikker. Så spilder du ikke din SU og optager pladsen for en anden.. 

På Rønde Højskole - hvor jeg arbejder - kan du på Sygepleje/medicinlinjen snuse til emner som fx anatomi og fysiologi. Vi har flere elever, der netop overvejer tandlægeuddannelsen, men gerne vil være sikre i deres uddannelsesvalg, før de går i gang.

Se mere her: http://www.rondehojskole.dk/linjer/sygepleje-medicin/

Og så skal jeg lige huske at sige at det er eksamens- og prøvefrit :-)

Brugbart svar (0)

Svar #4
05. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Hvis du er i tvivl om, hvilken uddannelse du skal gå i gang med, kunne du jo overveje at vente lidt med at starte på uddannelsen, indtil du er blevet mere sikker. Så spilder du ikke din SU og optager pladsen for en anden.. 

På Rønde Højskole - hvor jeg arbejder - kan du på Sygepleje/medicinlinjen snuse til emner som fx anatomi og fysiologi. Vi har flere elever, der netop overvejer tandlægeuddannelsen, men gerne vil være sikre i deres uddannelsesvalg, før de går i gang.

Se mere her: http://www.rondehojskole.dk/linjer/sygepleje-medicin/

Og så skal jeg lige huske at sige at det er eksamens- og prøvefrit :-)

Er helt enig med dig. Tror evt. også at han kan finde mere på ug.dk :)

Skriv et svar til: Skifte studiet odontologi til medicin?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.