Dansk

Side 8 - FSA DANSK- hvordan gik det for jer?

Brugbart svar (1)

Svar #141
05. maj 2014 af Bimsebusse (Slettet)

#139

Jeg var vel ikke den eneste der skrev Skolepolitikken og I tidens løb vel?


Nope du var ikke den eneste :)


Brugbart svar (0)

Svar #142
05. maj 2014 af HELPMEPLEAZE (Slettet)

Jeg skrev " I tidens løb" og " i dag" 


Brugbart svar (0)

Svar #143
05. maj 2014 af bulgarianrose (Slettet)

#141
#139

Jeg var vel ikke den eneste der skrev Skolepolitikken og I tidens løb vel?


Nope du var ikke den eneste :)


Også jeg skrev det samme.


Brugbart svar (0)

Svar #144
05. maj 2014 af Bimsebusse (Slettet)

#142

Jeg skrev " I tidens løb" og " i dag" 


Ja det har jeg også:)


Brugbart svar (0)

Svar #145
05. maj 2014 af bulgarianrose (Slettet)

#140

ok tak for hjælpen - umiddelbart har jeg 5 fejl hvis ikke mere


Jeg har mindst 3-4, og jeg er ved at blive rigtig bange.


Brugbart svar (0)

Svar #146
05. maj 2014 af HELPMEPLEAZE (Slettet)

I 2013 og 2012 skulle man have mindst 5 fejl for at  få 12.


Brugbart svar (0)

Svar #147
05. maj 2014 af ohwell (Slettet)

hvis man har 48/50 i læseprøve så plejer det at være tolv ikke?


Brugbart svar (0)

Svar #148
05. maj 2014 af bulgarianrose (Slettet)

#147

hvis man har 48/50 i læseprøve så plejer det at være tolv ikke?


Jeg ved det ikke. Sidste år var det sådan, men i 2012 skulle man have 49/50 for at få tolv. Alligevel så regner med det bliver 2 fejl.

Og i retskrivning er det 5 fejl, helt sikkert.


Brugbart svar (0)

Svar #149
05. maj 2014 af bulgarianrose (Slettet)

#146

I 2013 og 2012 skulle man have mindst 5 fejl for at  få 12.


Du mener "højst", tror jeg. :)


Brugbart svar (1)

Svar #150
05. maj 2014 af MichelleASM (Slettet)

I kan finde svarene her! http://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Afsluttende-proever/Censur-og-evaluering/Rettevejledninger


Brugbart svar (1)

Svar #151
05. maj 2014 af bulgarianrose (Slettet)

#150

I kan finde svarene her! http://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Afsluttende-proever/Censur-og-evaluering/Rettevejledninger


Åh, mange tak! Så vidt jeg kan huske mine svar, har jeg ikke fejl i læseprøven. Men jeg har indtil videre talt tre i retskrivning. Håber virkelig det er under fem.

Men igen, mange tak!


Brugbart svar (0)

Svar #152
05. maj 2014 af ohwell (Slettet)

to fejl i læsning men ingen i retstavn tror jeg :/ Håber på 48/50=12


Brugbart svar (0)

Svar #153
05. maj 2014 af Karennnn (Slettet)

#150

I kan finde svarene her! http://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Afsluttende-proever/Censur-og-evaluering/Rettevejledninger

Wow det var godt nok fantastisk! Tak! det ser slet ikke så slemt ud som jeg havde gået og frygtet!


Brugbart svar (0)

Svar #154
05. maj 2014 af bulgarianrose (Slettet)

#153
#150

I kan finde svarene her! http://www.uvm.dk/Uddannelser/Folkeskolen/Afsluttende-proever/Censur-og-evaluering/Rettevejledninger

Wow det var godt nok fantastisk! Tak! det ser slet ikke så slemt ud som jeg havde gået og frygtet!


Er det ikke sandt? Sådan har jeg det også.


Brugbart svar (0)

Svar #155
05. maj 2014 af bummelumbumbum

Nu gør I mig helt nervøs - jeg var så sikker på, at jeg ville få 12 i læsning, men nu kan jeg se, at jeg har lavet to-tre fejl :I

Ved I egentlig, hvor man kan finde tekst 4? Jeg vil gerne bruge den til prøven i mundtlig dansk, men jeg kan ikke finde den på nettet, og jeg har glemt forfatternes navn.

Brugbart svar (0)

Svar #156
05. maj 2014 af mia98 (Slettet)

Hvordan foregår mundtlig dansk egentlig? :)

Brugbart svar (0)

Svar #157
05. maj 2014 af dondojondo

Jeg synes retskrivning var sværere end normalt, men stadig let. Læseprøven var heldigvis meget lettere end normalt!

Hvad for en artikel/historie syntes I, var sværest i læseprøven? Jeg synes helt klart selv det var den med Kristian. Var han uselvstændig/selvstændig/oprørsk osv? Jeg svarede selvstændig, men de fleste af mine kammerater svarede uselvstændig...


Brugbart svar (0)

Svar #158
05. maj 2014 af bummelumbumbum

# 156Nogle skal op i B-prøven, som er et projektarbejde over nogle uger, hvo man skal aflevere en synopsis, og så til en prøve. I A-prøven trækker man en tekst, så har man 40 minutter til at analysere den, og skal så til en eksamen om den.


Brugbart svar (0)

Svar #159
05. maj 2014 af Karennnn (Slettet)

#156 Hvordan foregår mundtlig dansk egentlig? :)

Du trækker et emne indenfor det pensum, du har arbejdet med i løbet af året i dansk, og så vælger du selv en tekst/kortfilm/reklame eller hvad du nu har trukket og så analyserer du den. Når du så kommer ind til eksamenen, fortæller du alt, hvad du har fundet ud af på 10 minutter, og så stiller lærer og censor dig spørgsmål i 10 minutter :) Det er i hvert fald sådan B-prøven foregår, og så vidt jeg ved, bruger man den de fleste steder. 


Svar #160
05. maj 2014 af solsikke1

Fuck, undeakykd sproget, men regner med at i læse at få 7 (!!) alle mine fejl, stort set, er i den sidste opgave ...
Synes dog at læseorøvens niveau var normalt, dog var den sidste opgave sværere end normalt :( retstavning var der intet om ORDKLASSER, desværre :/

Der er 161 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.