Studiejob

Kan du gennemlæse min ansøgning?

09. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Jeg har en ansøgning som jeg gerne vil have gennemlæst og eventuelt rettet. Den er ikke på mere end lidt over 200 ord.

Jeg er virkelig dårlig til komma'er så det ville være lækkert. 

Desuden ville det være rart med noget feedback på om den er OK, om der mangler noget osv :-)

Tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
09. maj 2014 af hesch (Slettet)

Ja, send den til min indbakke.  ( Advarsel: Jeg er hård ).

Hvis du også vedhæfter evt. jobannonce, vil det være fint.


Svar #2
09. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Hård er godt til tider. 


Svar #3
09. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Kan desuden ikke sende dig filer.

Her er den.

Vedhæftet fil:Ansøgning.docx

Brugbart svar (0)

Svar #4
09. maj 2014 af hesch (Slettet)

Vent ½ time.


Brugbart svar (0)

Svar #5
09. maj 2014 af MaibritG

Drop smileyen. Det er ikke særlig professionelt. Jeg mangler helt klart en begrundelse for hvorfor, at Blockbuster skal vælge NETOP DIG. Hvad kan du bidrage med, hvad er dine kompetencer (gerne med eksempler).

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #6
09. maj 2014 af Bobsburgers (Slettet)

Hejsa Maibrit, det står netop på den vedhæftede standardansøgning :-)

Brugbart svar (0)

Svar #7
09. maj 2014 af MaibritG

Så er der ingen grund til at belemre dem med en ekstra ansøgning. Charmen og personligheden kan du fyre af til jobsamtalen i stedet for.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #8
09. maj 2014 af hesch (Slettet)

Jeg har herved vedhæftet jeres standard-ansøgning, men jeg tænkte, at jeg også ville tilføje en lidt mere personlig ansøgning.
Som i I også kan læse på den vedhæftede ansøgning, hedder jeg Dea Gram Petersson, og jeg er 18 år. Lige nu er jeg ved at afslutte 2.g på Horsens Gymnasium og søger derfor et eftermiddags-/weekends-job hos jer.
En af grundene til at jeg netop har ansøgt hos Blockbuster (Snart RecycleIt) er, at jeg har stor interesse indenfor både film, tv-serier, spil og også elektronik, som i I snart kommer til at beskæftige jer meget med.
I vil hurtig finde ud af, at jeg er engageret, kreativ og har en humoristisk sans. Dertil er jeg en ambitiøs pige med et stort smil, og jeg tror at jeg har, hvad der skal til for at arbejde hos jer. Jeg tager alle opgaver med et smil og prøver at løser dem så godt som jeg kan.
Jeg håber ser frem til at høre fra jer J

Med venlig hilsen

Dea Gram Peterson

Adresse

Telefon

mail

Kommentarer:

Fjernes tilføjes

Den er velformuleret, og uden stavefejl, men lidt kort:  Hvis du har nogle kompetencer (udover Horsens Gymnasium, 2. G), så tilføj dem. Dog må den ikke fylde mere end 1 A4 side.

Nogle af rettelserne går på, at du skal slippe "forsigtigheden" lidt, uden at overdrive. Fx "jeg håber" → "jeg ser frem til".

Men ellers virker det flot og positivt.   Held og lykke.


Brugbart svar (0)

Svar #9
10. maj 2014 af hesch (Slettet)

#7:  Nu skal Dea jo lige først til jobsamtale, som en forudsætning.


Brugbart svar (0)

Svar #10
10. maj 2014 af MaibritG

#9, Men der er vel ingen grund til at sende to ansøgninger hvoraf, den ene forekommer irrelevant.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #11
10. maj 2014 af hesch (Slettet)

#10:  Hvorfor er den irrelevant ?  Det signalerer da initiativ og virkelyst.  En ekstra ansøgning ( udover standard ) er langt mindre irriterende end de 200 reklamer, der dagligt vælter ind i firmaets postkasse.


Brugbart svar (0)

Svar #12
10. maj 2014 af MaibritG

Eller, at man ikke kan struktuerere en samlet ansøgning. I mine øjne er det irritation, og slet ikke noget man i en større HR-afdeling gider spilde sin tid på.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #13
10. maj 2014 af hesch (Slettet)

Er du da irriteret HR-manager i det samme større angående firma ?

Firmaer er forskellige, og hvis et firma irriteres over denne ekstra henvendelse, kan man måske betakke sig for, at man ikke fik job der.


Skriv et svar til: Kan du gennemlæse min ansøgning?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.