Historie

Hvorfor mener historikeren Nils Arne Sørensen, at Første Verdenskrig hænger sammen med dolkestødslegenden?

14. maj 2014 af girlygirlydk - Niveau: 8. klasse

Hvorfor mener historikeren Nils Arne Sørensen, at Første Verdenskrig hænger sammen med dolkestødslegenden?

Svaret skulle gerne være i filmen nedenunder, men jeg kan virkelig ikke finde det/hører hvornår han siger det..

Please skriv hvis du har svaret :))) på forhånd tak

http://www.dr.dk/skole/mediaitem/urn:dr:mu:programcard:50bd37e7860d9a0d1cd8c2cc

Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar 2017 af Foshan (Slettet)

Hej, selvom det er lang tid siden du har slået dette opslag online (2014), så vil jeg nu komme med svaret. 

I videoen fortæller han noget med socialdemokraterne og Tysklands højre side. Lidt efter nævner han at tyskland havde tropper inde i et andet land. 

Mit svar til dig er at, Historikeren Nils Arne Sørensen, mente at 1. verdenskrig hænger sammen med dolkestødslegenden, fordi at 1. verdenskrig var meget præget af forræderi. Så det var svært at stole på alle.

Håber det hjalp dig og ikke mindst andre :D

Mvh. 

Skriv et svar til: Hvorfor mener historikeren Nils Arne Sørensen, at Første Verdenskrig hænger sammen med dolkestødslegenden?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.