Dansk

Hvor går grænsen, klumme

18. maj 2014 af Viktorie (Slettet) - Niveau: 8. klasse

Jeg er ved at skrive en klumme om grænsen for mobil pli i det offentlige.

Jeg er gået i stå ,men hvis i kunne komme med en ide eller rettelse osv så ville jeg være meget glad.

Næsten alle har prøvet det, du sidder i et tog eller i en bus og overfor, foran, bagved eller ved siden af dig sidder der en og snakker i telefon. “Gert har været mig utro” kunne det f.eks. være. Man hører meget og folk deler meget, spørgsmålet er bare er meget for meget? Der er ingen grænse indenfor mobil pli i det offentlige, det burde der være. Men når man skal definere hvor grænsen er bliver det svært, hvert enkelt menneske har forskellelige grænser, nogen synes alt er acceptabelt, nogen kan slet ingen engang klare at folk snakker i telefon.

Brugbart svar (1)

Svar #1
18. maj 2014 af NordiskSprogLitteraturStuderende (Slettet)

Hej

Prøv at bygge videre på det moralske element - dvs. det der omhandler at der burde være en pli/norm for mobiltelefoner i det offentlige rum. 

Reflektér også over om der ikke også er visse normer for mobiler allerede - jeg tænker her på arbejdsmiljøer hvor man ikke taler højlydt i telefoner, stillezoner i tog etc. Altså har samfundet allerede defineret til hvilken grad og hvor højlydt vi må tale i mobiler. 

Rettelser Der er ingen grænse indenfor mobil pli i det offentlige bør være: Der er ingen grænser for mobiltelefoner i det offentlige rum - og det burde der være mener jeg.

Det er altså vigtigt at du sørger for at forklare hvem der mener, at der bør være normer for anvendelsen af mobiler. Du skriver trods alt selv længere nede at alle mennekser forskellige tærskler for hvad de finder acceptabelt.

Hilsen

Viktor

Svar #2
18. maj 2014 af Viktorie (Slettet)

Tak for svaret :)

Skriv et svar til: Hvor går grænsen, klumme

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.