Kemi
Reaktionsorden
c) Bestem reaktionsordenen med hensyn til ergosterol, for omdannelsen til D2-vitamin.
Denne opgave har jeg løst, men jeg har brug for at sammenligne med andres løsninger.
Er der nogle som vil løse opgaven og lægge deres dokument ud, så jeg kunne se, om min fremgangsmåde er rigtig?
Min fremgangsmåde:
1) Jeg laver en graf for nulte orden, første orden og anden orden.
Jeg kan konkludere, at reaktionsordenen er med hensyn til ergosterol, for omdannelsen til D2-vitamin er af nulte orden, da datasættet giver den bedste regressionsværdi, altså regressionsværdien for en nulteordensgraf giver en værdi som er tættest på 1.
Svar #1
20. maj 2014 af lasols (Slettet)
med de informationer du har, gør du det rigtigt, du kan dog ikke være sikker på at den er lineær da mange kinetikker kan gøre rede for dataen med over R^2> 0,99, med andre ord dine data er ikke spredt nok til at du kan udelukke andre løsninger, men da det er gymnasie pensum vil jeg tro du skal begrænse dig til 0, 1 eller 2. orden, og der er 0'te orden den eneste der giver god regression, har ikke lige min reaktionskinetik bog ved hånden så jeg kan ikke kontrollere om der er andet at gøre og det er flere år siden jeg sidst har regnet kinetik
Skriv et svar til: Reaktionsorden
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.