Geografi

Geografi projekt klima og global opvarmning.

01. juni 2014 af DarknezZ - Niveau: 8. klasse

Hej, jeg har brug for hjælp til mit geografi projekt, jeg fik tildelt 1 hovedspørgsmål og 3 underspørgsål, et af spørgsmålene kan jeg ikke svare på. 

Hvilke argumenter bruges henholdsvis for og imod, at global opvarmning vil påvirke vandstanden på jorden?  

Jeg kunne godt tænke mig lidt hjælp til det.


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. juni 2014 af maikenmarie

For - det bliver varmere, fordi der er huller i ozonlaget + fordi af der udledes mange drivhusgasser, som gør at den langbølgede stråling ikke kan slippe ud, altså drivhuseffekten. 
Det gør at indlandsisen på bl.a. grønland smelter og derfor stiger vandstanden, bl.a. mener mange at flere dele af danmark og også holland (new york er også et eksempel der ofte benyttes) bliver oversvømmet fordi disse steder er flade. 

Imod - nogle (dumme, dumme mennesker) mener at der altid har været svingninger i jorden temperatur, og det har der også men ikke i den her grad, men ja de mener at jorden bare har en "optur" og der derfor ikke er noget at bekymre dig om. 

Jeg vil klart klart klart anbefale dig at se filmen "En Ubekvem Sandhed" (An Inconvenient Truth), det er en super god dokumentar, og den kommer også ind på det her. Den ligger bl.a. på Netflix. 


Skriv et svar til: Geografi projekt klima og global opvarmning.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.