Tysk

Tysk eksamen!

11. juni 2014 af Knud99 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej jeg er i en stor krise lige nu! Jeg skal op i tysk eksamen i morgen.. men jeg forstår ikke helt den tekst som jeg skal op i! Er der muligvis en der kan lave et hurtigt resume (bare på dansk), så jeg kan finde ud af en sammenhæng. Teksten hedder Mila og er skrevet af Gritt Poppe. 

Vedhæftet fil: Gritt Poppe - Mila -.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
11. juni 2014 af MorMy (Slettet)

Prøv at sætte teksten ind her, så er det nemmere at hjælpe dig :)


Svar #2
11. juni 2014 af Knud99 (Slettet)

Det er mest det sidste jeg ikke lige er med på:

Er war davongelaufen, einfach davongelaufen. Vor mir. Ich hob den Schein auf, ein nagelneuer Hundertmarkschein, der penibel sauber aussah, wie frisch gedruckt, und knüllte ihn in die Hossentasche.

Nein, ich drehte mich nicht um. Noch nicht. Ich bog in eine enge Gasse. Die Stadt war berühmt für ihre engen Gassen. ... Ich weinte ein wenig. Seine Schritte klangen schwerer als ich es für möglich gehalten hätte. Er keuchte wie gestern. Sportlich ist er nicht, dachte ics gerührt. Ich liebte ihn immer noch. 

Auch jetzt, als er mich drängte, ja, fast schubste, und dabei war doch diese tiefe Baugrube vor uns. Ich drehte mich nicht um. Noch nicht. Ich liess erst das Messer aufschnappen.

In der Schule liefen zwei fremde Männer in Zivil herum. "Mordkommission", raunte mir Feuerstein zu. Wir sahen sie über die Flure hasten, und die Treppen hinauf und hinab rennen. Keiner ihrer Blicke verirrte sich zu uns Schülern. Der eine war dünn, blass und hatte Stoppelhaar. Der andere war älter, beleibt und trug einen altmodischen Igelschnitt. Feuerstein nannte sie bald Dick und Doof.  


Svar #3
11. juni 2014 af Knud99 (Slettet)

Altså det her afsnit, som jeg skrevet! 


Brugbart svar (0)

Svar #4
11. juni 2014 af Tyskfødt (Slettet)

Ganske kort - ikke alle ord er med

Han var flygtet, simpelhen flygtet fra mig. Jeg tog sedlen op - en helt ny 100 Mark seddel og puttede den i lommen.

Nej, jeg vendte mig ikke om. Jeg passerede en gyde. Byen var kendt for sine små  gyder. Jeg grædt lidt. Hans skridt lød tunge. Han hev efter vejret. Han er ikke trænet, tænkte jeg. Jeg elskede ham stadigvæk.

Også i det øjeblik (elskede jeg ham), da han skubbede   til mig lige ved siden af den dybe udgravning til byggeriet.Jeg tænkte mig ikke om. Jeg lod knivens blad springe op..

I skolen var der to civilklædte mænd. Fra mordkommissionen, sagde Feuerstein. De hastede gennem bygningen. De så ikke på os elever.. Den ene var tynd, bleg og havde Stoppelhaar = strithår. Den anden var ældre, tyk og havde en gammeldags Igelschnitt (karseklip). F. kaldte dem  for Dick + Doof = Fyrtårnet og Bivognen.


Skriv et svar til: Tysk eksamen!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.