Studievalg og videregående studie
Sende sin ansøgning forkert
Hvis man nu skulle komme til at sende sin ansøgning forkert til de videregående uddannelser, fx. hvis man mangler at vedlægge sit eksamensbevis, vil man så kunne ringe til KOH og rette fejlen?
Har ikke sendt min ansøgning endnu, vil dog bare være sikker hvis noget nu skulle ske :D
Svar #1
27. juni 2014 af CarstenMatsson (Slettet)
Svar #2
27. juni 2014 af JEEJ2008 (Slettet)
#0 - hvad mener du med "glemmer at vedlægge sit eksamensbevis" ? - det skulle jo meget gerne oploade af sig selv inde i optagelse :)
Svar #3
Eksempelvis på HF hvor man får et bevis for hvert fag, ligger der MANGE enkelte beviser og roder derinde. Derfor får man efter sidste eksamen ét fysisk bevis som man i nogle tilfælde selv skal scanne og uppe.
På den måde kan det sagtens være aktuelt.
Svar #4
#3 #2: Eksempelvis på HF hvor man får et bevis for hvert fag, ligger der MANGE enkelte beviser og roder derinde. Derfor får man efter sidste eksamen ét fysisk bevis som man i nogle tilfælde selv skal scanne og uppe. På den måde kan det sagtens være aktuelt.
Nej for på HF sender man jo sine enkeltfagsbeviser ind og får et helt bevis for bestået HF eksamen. Dette indberettes til eksamensdatabasen og bliver oploaded når man søger om optagelse. Som jeg har fået det forklaret i alle fald. :)
Svar #5
Har lige snakket med min skole om det i går da jeg er enkeltfagsstudent. Men det er jo ikke sikkert det gælder trådstarter.
Men hellere gå med livrem og seler da det bare er sur røv hvis det ikke sker automatisk.
Svar #6
#5 Stadigvæk så ligger der ét bevis for hver eneste fag på optagelse.dk i ét samlet dokument - man skal selv scanne, uploade og vedhæfte det samlede hf-bevis når man får det, da reglen hedder sig at man ikke skal tro at det sker automatisk inden 5.juli. Har lige snakket med min skole om det i går da jeg er enkeltfagsstudent. Men det er jo ikke sikkert det gælder trådstarter. Men hellere gå med livrem og seler da det bare er sur røv hvis det ikke sker automatisk.
Mener du ikke eksamensdatabasen? For optagelse.dk trækker jo alt ud derfra inklusiv det fulde eksamensbevis. Jeg var også HF enkeltfagskursist da jeg søgte ind på medicin, og jeg havde ingen problemer på optagelse.dk ... alt oploadede som det skulle, dog skulle jeg selv tilføje et enkelt gsk bevis.
Svar #7
27. juni 2014 af Hijsa
Jeg er også enkeltfags HF student. Har taget HF på enkeltfag, og har samlet nok fag til en fuld HF. Min skole fortalte os at vi selv skal sikre at eksamensbeviset er uploadet, i tilfælde af at skolen ikke har fået det gjort, da det er vores ansvar.
Jeg skal netop også søge ind på medicin. Var dit eksamensbevis allerede indsat i optagelse.dk så du bare skulle vælge uddannelse og universiteter?
Svar #8
#7#5
Jeg er også enkeltfags HF student. Har taget HF på enkeltfag, og har samlet nok fag til en fuld HF. Min skole fortalte os at vi selv skal sikre at eksamensbeviset er uploadet, i tilfælde af at skolen ikke har fået det gjort, da det er vores ansvar.
Jeg skal netop også søge ind på medicin. Var dit eksamensbevis allerede indsat i optagelse.dk så du bare skulle vælge uddannelse og universiteter?
Yes - loggede bare ind og fyldte alting ud. Hvis de specifikke adgangskrav fag ikke indgår i dit bevis skal du lige huske at sikre dig at de står der ... ellers scanner du dem bare ind og tilføjer som bilag. Ses vi på Århus uni. mon ?? ;)
Svar #9
28. juni 2014 af Hijsa
Tak for svaret :) Idet jeg tog enkeltfag er der nemlig temmelig mange bilag, ja faktisk 12 sider, da min skole skriver hvert fag på en side for sig selv :P - Udover eksamensbeviset selvfølgelig..
Faktisk tænker jeg mere hen af København :))) måske SDU... men det bliver nok københavn.. for man elsker jo det hårde arbejde man skal igennem for at finde sig en lejlighed i hovedstaden :P
Skriv et svar til: Sende sin ansøgning forkert
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.