Kemi

Eksamen hvordan?

04. august 2014 af nani1596 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hey :) 

Er det måske nogen der vil fortælle mig hvordan kemi C eksamen foregår?? :) 

Kræver læren og censoren MEGET af en? og kan man egentlig dumpe?  

På forhånd tak 


Svar #1
04. august 2014 af nani1596 (Slettet)

er der ingen?? :( 


Brugbart svar (1)

Svar #2
05. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Nu har jeg selv haft bioteknologi A i stedet for kemi, men der kræves, at man kan mængdeberegning, opskrive og forklare standardreaktioner som fældningsreaktioner, substitutionsreaktioner, additionsreaktioner, redoxreaktioner medvidere. Ja, selvfølgelig kan man dumpe, hvis ikke man lever op til et acceptabelt niveau i kemi. Selve eksamen foregår på måden beskrevet i følgende link: http://fc.silkeborg-gym.dk:4020/kontoret/EnkeltståendeSider/FagenesSider/kemiObl.htm


Svar #3
05. august 2014 af nani1596 (Slettet)

Ang. mængdeberegninger hvordan skal man vise det til eksamen? Give nogle eksempler eller bare skrive på tavlen formlerne og forklare hvad man ville have gjort??

Brugbart svar (1)

Svar #4
05. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Man skal ikke som sådan stå med lommeregner ved tavlen, men derimod, som du selv skriver, fortælle og vise, hvordan man ville have gjort. Typisk kunne det være titrering af eddikesyre med NaOH, og så skal man derefter fortælle, hvordan reaktionsskemaerne reagerer, og hvordan man ville have regnet mængden af fx eddikesyre ud. Det er dog derfor stadig vigtigt at være bekendt med metoderne til udregningerne osv. 


Svar #5
05. august 2014 af nani1596 (Slettet)

Okay tak super det gør jeg så :)
Har du måske nogle gode råd? Ville det være godt ved hvert spørgsmål/disposition lave nogle mængdebergninger/andet for at vise lærer og censor at man kan godt?

Brugbart svar (1)

Svar #6
05. august 2014 af Hippocampus (Slettet)

Hvis jeg skulle til eksamen i kemi, ville jeg lave dispositioner til hvert spørgsmål, men undgå direkte eksempler på, hvordan man beregner mængden af et givet stof ud fra fx formlen n = m/M. Det er noget, som du skal kunne snakke generelt om, og det er derfor vigtigt, at du kan sige "Reaktionsskemaet reagerer x:y, og derfor er stofmængden x gange større..." Som sagt kommer du helt sikkert ikke til at stå med en lommeregner og regne decideret talstørrelser ud på dit spørgsmål. Det ville undre mig meget. 


Svar #7
05. august 2014 af nani1596 (Slettet)

Okay haha tak det gør jeg så :-)

Skriv et svar til: Eksamen hvordan?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.