Fysik
Mekanik
Hej SP,
Jeg har regnet 5 meget små opgaver. Jeg ved ikke om det er rigtigt, selvom det er nogle relative nemme opgaver, derfor vil jeg gerne have jer til, at se dem igennem, hvis I har tid og lyst :)
Jeg sender opgaverne med mine besvarelser til jeres indbakke, hvis I gerne vil se dem.
Tak på forhånd :)
Svar #1
24. august 2014 af Sabrina3 (Slettet)
Opgaverne handler om gennemsnitshastighed, maksimalhastighed, strækning og tid
Svar #2
24. august 2014 af Andersen11 (Slettet)
Du kan formulere konkrete spørgsmål til opgaver her. Giv hele opgavens formulering sammen med en præsentation af din egen fremgangsmåde og resultater,
Svar #3
24. august 2014 af Sabrina3 (Slettet)
Jeg vil helst ikke skrive opgaverne her, fordi min lærer selv har formuleret dem, det er ikke noget han har taget fra en bog.
Men jeg kan fortælle hvad det nogenlunde handler om:
1. opgave handler om at finde gennemsnitshastigheden for et løb. Den opgave havde jeg ingen problemer med, fordi jeg ved, at man skal dividere strækningen med tiden for at finde gennemsnitshastigheden i m/s.
2. opgave handler om at tegne en kurve med hastighed som funktion af tiden. Dette har jeg gjort og funktionen er en parabel. (kan det godt passe?)
3. opgave handler om at vurdere den maksimale hastighed i km/t ud fra kurven. Jeg tror den maksimale hastighed er parablens hældning og den er på ca. 4. Dette har jeg ganget med 3,5 for at få i km/t.
Det er lidt svært at skrive hvad 4. og 5. opgave handler om....
Svar #4
24. august 2014 af Andersen11 (Slettet)
2. Vi har ikke mulighed for at afgøre, om den korrekte kurve er en parabel.
3. Hvis kurven viser v som funktion af t (som i opg 2), og kurven er en parabel, der vender grenene nedad, findes den maksimale hastighed som toppunktets y-koordinat. Man skal gange med 3,6 for at omregne m/s til km/t .
Skriv et svar til: Mekanik
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.