Matematik
Ligningssystem!
Hej! Er der nogle der vil hjælpe mig med at løse følgende ligningssystem?
x+y=11
6x+2y=42
På forhånd tak
Svar #1
25. august 2014 af mathon
I: x + y = 11
II: 6x + 2y = 42 II multipliceres med -(1/2) og kaldes III
I: x + y = 11
III: -3x - y = -21 I og III adderes
-2x = -10
x = 5 som indsat i I: x + y = 11
giver
5 + y = 11
y = 6
Svar #4
26. august 2014 af Manu0407 (Slettet)
Jeg forstår bare ikke hvorfor det lige præcis skal være -0,5? :)
Skriv et svar til: Ligningssystem!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
