Matematik

hjælp

05. september 2014 af louisehanseen (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej alle

jeg har regnet opgave 14 i dette opgavesæt http://uvm.dk/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100816_opgave_mat_A_stx.ashx 
og har fået et resultat på -3 jeg vil spørge om dette er rigtigt?

mange hilsner

Mie


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

Nej, det er ikke korrekt. Læs opgaveteksten. k er et positivt tal.

Arealet beregnes ud fra g(x) - f(x) , ikke ud fra f(x) - g(x) .


Svar #2
05. september 2014 af louisehanseen (Slettet)

er det så g(x) der er over f(x)? 


Brugbart svar (0)

Svar #3
05. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

#2

Ja, i det relevante interval er g(x) ≥ f(x) .


Svar #4
05. september 2014 af louisehanseen (Slettet)

men min lommeregner gider bare ikke regne det nu når ejg skriver følgende ind:

Solve(∫2*k0((k*x)-(x2-k*x))dx=36,k)


Brugbart svar (0)

Svar #5
05. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

#4

Så læg din lommeregner væk. Det er ikke mere vanskeligt, end at det let kan løses i hånden.


Svar #6
05. september 2014 af louisehanseen (Slettet)

men jeg mener bare om det er rigtigt skrevet op?


Svar #7
05. september 2014 af louisehanseen (Slettet)

altså på lommeregneren?


Brugbart svar (0)

Svar #8
05. september 2014 af Andersen11 (Slettet)

#6

Jeg ved ikke, hvordan det skrives på en lommeregner. Man skal løse ligningen

        \int_{0}^{2k}(kx-(x^{2}-kx))\, \textup{d}x=36

som en ligning i k .


Svar #9
05. september 2014 af louisehanseen (Slettet)

ok super:) nu gav det mere mening, jeg manglede en parantes:)


Skriv et svar til: hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.