Matematik
Hjæææælp?
Heej Allesammen!
Jeg sidder fast med en opgave som lyder " Frederik har besluttet sig for, at han gerne vil indbygge et fjernsyn i væggen. Han har derfor købt 4 gipsplader hjem, så han kan komme i gang med arbejdet. Han har bestilt fjernsynet, men har ikke fået det leveret endnu og han vil gerne være klar til at installere, når fjernsynet ankommer. Han er bare i tvivl om, hvor stort hullet skal være. Det eneste han ved er, at TV’et er 42", altså, at TV’et har længden 42" diagonalt fra hjørne til hjørne. Heldigvis har han fået oplyst, at højden er 51 cm. Hvor bredt skal han lave hullet i pladerne?" (42 tommer = 107 cm)
Håber der er en der kan hjælpe mig med opgaven.
Tusind tak på forhånd :)
Svar #2
14. september 2014 af KasperJensen4 (Slettet)
Tak for svaret, men hvordan regner man den?? :)
Svar #3
14. september 2014 af GalVidenskabsmand (Slettet)
D: Diagonalen
B: Bredden
H: Højden
D2 = B2 + H2
Isolér B og indsæt talværdierne.
Skriv et svar til: Hjæææælp?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
