Matematik
Standardafvigelse og tids-serie plot
Hej alle ud fra følgende billed er jeg interesseret i at beskrive, hvordan standardafvigelsen illustreres af figuren. Jeg er med på, at standardafvigelsen "siger" hvor langt observationerne i gennemsnit ligger fra middelværdien, men hvordan illustreres det ud fra grafen? På forhånd tak :-)
Svar #1
12. oktober 2014 af peter lind
Tegn to rette linjer hvor den øverste angiver hvor meget den "må være" over middelværdien og den anden hvor meget mindre
Svar #2
12. oktober 2014 af hann22 (Slettet)
#1Tegn to rette linjer hvor den øverste angiver hvor meget den "må være" over middelværdien og den anden hvor meget mindre
Tak for svar. Opgaven indikerer ikke dette, men derimod en redegørelse beskrevet med ord, hvis du har noget bud på dette?
Svar #3
12. oktober 2014 af peter lind
Med ord har du selv svaret godt i #0. Du spørger i #0 om hvordan du illustrere det på grafen. Tegn som angivet i #1 og så lav en tekst om hvad det er.
Svar #4
12. oktober 2014 af hann22 (Slettet)
tak. Det er bare fordi første del af opgaven handler om at tegne den graf. Del to er så mit oprindelige spørgsmål. Derfor selvom det uden tvivl er rigtigt, er jeg ikke sikker på om at tegne dette vil være en godkendt besvarelse.
Skriv et svar til: Standardafvigelse og tids-serie plot
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.