Matematik
Faktorisering - andengradspolynoinium
29. oktober 2014 af
TheFimbe (Slettet)
-
Niveau: B-niveau
Hejsa :)
Har fået til opgave at løse denne ligning:
x*(x^2-4)*(x^2+3) = 0
Er kommet så vidt er der nu står:
x^5-x^3-12x = 0
Men er gået i stå, og ved ikke hvad jeg skal gøre nu, nogen der kan hjælpe?
Svar #1
29. oktober 2014 af TheFimbe (Slettet)
kan det passe jeg bare kan bruge nulreglen, og sige x=0 ??
Skriv et svar til: Faktorisering - andengradspolynoinium
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.


brug nu nulreglen.