Studievalg og videregående studie

Valg af gymnasier i sproglige linjer - Solrød, Ørestad og Greve gymnasium.

08. november 2014 af LiaMendes (Slettet)
Jeg går i øjeblikket i 9. klasse, og sidder nu og overvejer hvilket gymnasium jeg burde vælge. Jeg har allerede bestemt mig for at tage den sproglige linje, da de fag er er dem jeg klarer mig bedst i og syntes bedst om. I fremtiden har jeg tænkt mig at læse jura for at være advokat, og har så derfor også tænkt mig at vælge samfundsfag på B, da jeg ved det er et krav.

Jeg bor i Brøndby og har lige nu et karaktergennemsnit på 8,8. Jeg håber og forventer dog at det bliver lidt højere i det næste karakterblad der skal sendes ud, da jeg er begyndt at være meget mere aktiv i klasserne.

Jeg har overvejet at vælge enten Greve, Ørestad eller Solrød gymnasium. Alle gymnasier har jeg hørt både godt og dårligt fra, og ved derfor ikke hvilket et jeg skal sætte som første prioritet. Mit spørgsmål er så om i kan sige mig nogle positive og negative ting om de tre gymnasier, eller om i selv går der og derfor kan fortælle jeres mening om stedet, lærerne, aktiviteterne og eleverne. Det ville betyde meget.


-Lia

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. oktober 2019 af hvisjegskriverherharjegbrugforhjælp

Solrød.


Skriv et svar til: Valg af gymnasier i sproglige linjer - Solrød, Ørestad og Greve gymnasium.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.