Matematik
monotoni
jeg skal argumentere for at følgende gælder:
hvis funktionen har et maksimum eller minimum, så gælder der, at f'(x)=0
men jeg kan ikke forklare hvorfor..
Svar #1
08. november 2014 af Ellapigen (Slettet)
er det fordi der er en vendetangent eller vandret vendetanent inden grafen vender eller blot fortsætter??
Svar #3
08. november 2014 af Ellapigen (Slettet)
men kan jeg godt argumenter sådan?? det er jo ikke rigtig en argumentation..
Skriv et svar til: monotoni
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
