Studiejob

Spg. til SKAT og løn

09. november 2014 af Wihi (Slettet)

Hej allesammen. Jeg har lige nogle spg. til skat og løn, da jeg har haft lidt svært ved at kontakte SKAT i denne her uge.. Jeg ringer til dem imorgen igen, men indtil videre vil jeg bare høre om I kan hjælpe mig til her.

Jeg er lige blevet fuldtidsansat, så arbejder ca. 36,5 timer i et telemarketingsfirma. Jeg holder sabbatår, så får hellere ikke SU. Jeg arbejdede hele 1.g og ellers har jeg ikke haft et arbejde indtil nu. 

Jeg har læst mig frem til at jeg må tjene op til 42.900 kr. Men i hvilke tilfælde skal jeg ikke betale skat, og hvornår ved jeg fx at jeg får et fast fradrag hver måned, som er skattefrit? 

Tak på forhånd. 


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. juli 2015 af mette48

Hvis du ikke har haft andre indtægter indtil nu, vil skat formentlig fordele de 42900 kr som et skattefriet beløb hver af årets resterende måneder. Du skal så betale skat af resten af din løn.

En anden mulighed er at du får "frikort" så du ikke betaler skat af de først tjente 42900 kr og derefter betaler skat af resten af din indtægt, når den udbetales.

Den endelige skat, som beregnes når året er omme, er uafhængig af hvilken model man vælger.


Skriv et svar til: Spg. til SKAT og løn

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.