Matematik
Ssin og cosinus??
Det er primært opgave 2.1 samt opgave 2.4 jeg skal have hjælp til.
Vedhæftet skærmbillede af opgaverne
Svar #1
17. november 2014 af peter lind
2.1 Svaret står i sætningen lige unde spørgsmålet
2.4 Brug at i en retvinklet treant er tangens til en vinkel lig modstående katete delt med hosliggende katete
Svar #2
17. november 2014 af SiztaZus (Slettet)
Men hvad med de to første firkanter? Er de ens?
Så jeg skal bruge tangens? Men skal jeg så sige tan(90)? eller..
Svar #3
Hvor får du dog de 90º fra ? Jeg opdager lige at du ikke kender den hosliggende katete. Så skal du heller bruge at sinus til en vinkel i en retvinklet trekent er modstående katet delt me hypotenusen. Modstående katete akn du aflæse af figuren til 56 cm og hypotenusen til 180 cm
Svar #4
Nååå, ups... Det var bare den eneste vinkel, jeg havde tal på, så tænkte at det bare var den rette vinkel.. Åbenbart ikke :S
Men super, tak.. Når jeg har indsat "sin(x)" i min lommeregner, hvilket tal skal jeg så bruge? Er det 56 eller 180?
Svar #6
56/180=0,31
Er det dét jeg skal indsætte i v's plads? Så det hedder sin(0,31) eller..
Svar #7
Nej. Du skal finde v. Der gør du ved at bruge invers sinus på din lommeregner
Svar #8
Har ingen ide om hvad invers sinus er :( Eller hvor jeg kan finde den..
Svar #10
Nær ved men ikke helt rigtigt. Du har formodentlig regnet de 56/180 ud skrevet resultatet ned på et sykke papier og derefter tastet en forkortet eller forkert tal ind. Det skal du ikke. Du skal bruge hukommelsen. Det er det den er der til. I dette specielle tilfælde kan du endda undgå hukommelsen
Skriv et svar til: Ssin og cosinus??
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.