Andre fag
Antallet af samtidige kurser på universitetet ?
Hej :-)
Jeg vil gerne vide, hvor mange samtidige kurser man sådan cirka har på universitetet.
Jeg ved dog godt, at antallet af samtidige kurser afhænger af mange parametre. Jeg skal bare have et nogenlunde fornuftigt estimat.
På forhånd tak
Svar #1
01. december 2014 af MaibritG
Mit bud vil være mellem 0-10 afhængig af om semesteret er opdelt i individuelle fag eller blok-fag.
Med venlig hilsen
Maibrit
Svar #2
01. december 2014 af anonym000
Tak for svaret.
Op til ti; det havde jeg ikke regnet med.
Kan man bruge følgende som en tommelfingerregl:
Førsteårsstuderende har færre kurser end andenårsstuderende, og andenårsstuderende har færre kurser end tredjeårsstuderende etc. ?
...............
Svar #3
Nej, det er svært at sige noget generelt om over 100 forskellige videregående uddannelser, hvor der allokeres ressourcer forskelligt. Samtidigt er der ingen generel tommerfingerregel. Derfor skal du ind og undersøge studiestrukturen for de individuelle studier, du er interesseret i.
Med venlig hilsen
Maibrit
Svar #4
01. december 2014 af LarsJensen0 (Slettet)
Hej,
det kommer an på så meget. Her på AAU, er der på hvert semester (principielt) tre kurser og et projekt. Hvert kursus 'fylder' 5 ECTS og tager derfor 150 timer. De 150 timer er inkl. undervisning, forberedelse, øvelser, eksamen og hvad man nu ellers laver i forbindelse med kurset. Nogle uddannelser har en tendens til at placere kurserne først på semestret, så det kan godt være at kurserne fylder godt op i hverdagen i starten.
Der er selvfølgelig varianter af enhver slags på alle studier. Det nemmeste sted at få information det er hos studievejlederen for det aktuelle studie.
Hilsen Lars
Svar #5
Jeg har vedhæftet en skematisk oversigt over min bacheloruddannelses opbygning, så du kan få et indtryk af hvordan det kan se ud på humaniora:
Med venlig hilsen
Maibrit
Svar #7
01. december 2014 af Jerslev (Slettet)
#0: På AU er det generelt for naturvidenskab, at vi har tre samtidige kurser. Ofte bygget op i blokke af 3x5 ETCS således, at man har eksamen hver 7. uge.
Skriv et svar til: Antallet af samtidige kurser på universitetet ?
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.