Matematik
Differentation af 2xy? HJÆLP
06. december 2014 af
noah96 (Slettet)
-
Niveau: B-niveau
Hvad får man når 2xy skal differentieres. De er jo begge variable. Håber der er en som lige vil svare for jeg er ret meget i tvivl...
Svar #1
06. december 2014 af Andersen11 (Slettet)
Man kan differentiere med hensyn til x, og man kan differentiere med hensyn til y, hvis 2xy betragtes som en funktion af to variable. Differentierer man med hensyn til x, betragtes y som en konstant, og omvendt.
Skriv et svar til: Differentation af 2xy? HJÆLP
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.
