Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)
Hjælp søges!
Hejsa,
Jeg sidder og følte ellers jeg var godt igang med min SRP omkring hverdagspsykopatisme i det senmoderne samfund. (Det senmoderne samfunds påvirkning af hverdagspsykopater). I Samfundsfag A og Psykologi B.
Min opgaveformulering lyder således:
1. Redegør for væsentlige træk ved identitetsdannelsen i det senmoderne samfund.
2. Beskriv den psykopatiske karakter og undersøg omfanget af psykopatisme i dagens Danmark. Inddrag psykologisk teori og afdæk årsagerne til at psykopatiske karaktertræk tilsyneladende bliver mere udbredte.
3. Diskuter samfundsmæssige konsekvenser af, at psykopatiske karaktertræk bliver mere udbredte.
Mit problem er, at som det også ses udfra opgaveformuleringen, lyder det ikke til de har brug for ret meget redegørende. Jeg har tilgengæld en del redegørende allerede (1400 ord) - og det omhandler både Anthony Giddens (og hans strukturationsteori), Det senmoderne samfund, Identitet og Erik H. Eriksons udviklingsteori.
Siden jeg skriver i de fag jeg gør, har jeg ikke et materiale der skal analyseres. Jeg skal undersøge udbredelsen af hverdagspsykopater og herunder inddrage psykologisk teori.
Jeg har dog bare forstået det således, at jeg ikke i analysen/undersøgelsen og diskussionen, må inddrage teori jeg ikke har redegjort før i redegørelsen, og jeg mangler stadig en del teori at redegøre før. Herunder:
Daniel Stern
Pierre Bourdieu
Thomas Ziehe
Hvad synes i jeg skal gøre? Jeg har spurgt mine vejledere, men de svarer aldrig på lectio beskeder alligevel, men regner i ikke med, at jeg skal redegøre for det psykologiske teori under redegørelsen og ikke undersøgelsen?
På forhånd: MANGE tak for hjælpen!
Skriv et svar til: Hjælp søges!
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.