Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Et vurderende spørgsmål før diskussion

16. december 2014 af gulto (Slettet)
Jeg er i øjeblikket i gang med at skrive SRP ligesom resten af landets stx 3.g'ere :-)
Jeg har i min opgaveformulering fået et vurderende spørgsmål , hvor jeg skal inddrage en historisk kilde til vurdeing af pestens konsekvenser. Efterfølgende kommer der et diskuterende spørgsmål.

Det er så her min tvivl opstår, for vurderende plejer da at være efter et diskuterende spørgsmålet, hvor man netop i vurderingen bestræber sig subjektivt. Det vurderende spørgsmål lægger sig ikke op til det diskuterende og derfor vil det ikke give mening hvis jeg "bare" bytter rundt på de to spørgsmål.

Hvad skal jeg gøre i den vurderende del? Hvordan griber jeg spørgsmålet an? Skal jeg forholde mig subjektivt eller objektivt?

Mvh
En desperat 3.g'er

Brugbart svar (0)

Svar #1
16. december 2014 af exatb

Til det vurderende spørgsmål skal du finde en kilde som du er enig med og bruge den som basis for din egen subjektive vurdering. Det diskuterende spørgsmål skal indeholde argumenter for og imod. 

Svar #2
16. december 2014 af gulto (Slettet)

Tak skal du have. Når jeg nu har fundet en kilde, skal jeg så bruge indirekte citater, fx (" ifølge X.. gjorde man sådan, men jeg vil nu mene at det andet var bedre") ??

Skriv et svar til: Et vurderende spørgsmål før diskussion

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.