Matematik

Kommentér på grafens udseende; dobbeltlogaritmisk koordinatsystem

05. januar 2015 af amalieejlertsen (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej med jer.
Jeg har et spørgsmål til en matematikopgave.
Opgaven lyder således: Tegn grafen i et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem og kommentér på grafens udseende. Ligningen er: g(x)=5+x

Mit spørgsmål: Hvad er et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem og hvor kan jeg lave sådan et henne?
Jeg har set funktionen ind i Geogebra og fået en graf som kan ses på vedhæftede billede.
Hvad kan jeg gøre? Jeg har slået dobbeltlogaritmisk koordinatsystem op, men jeg kan ikke rigtig forstå forklaringen. Ifølge min bog skulle facit gerne være 41,6 meter men hvad er det som er 41,6 meter?

Håber at i har tid og vil hjælpe.
Hilsen Amalie

Brugbart svar (0)

Svar #1
05. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

I et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem har man log(x) ud ad førsteaksen og log(y) ud ad andenaksen.

Der er ingen grund til at tegne grafen for funktionen g(x) = x + 5 i et dobbeltlogaritmisk koordinatsystem.

Du nævner et facit uden at nævne opgaven. Hvordan skal vi kunne vide, hvilken enhed det facit bør komme ud i?

Skriv et svar til: Kommentér på grafens udseende; dobbeltlogaritmisk koordinatsystem

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.