Debat

Side 2 - Slet Stygotius

Brugbart svar (1)

Svar #21
07. januar 2015 af anonym000

I dette tilfælde har Stygotius ret.

Diskussion; slut.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #22
07. januar 2015 af Stygotius

At kalde en folkeskoleelev for en "studerende" er det glade vanvid og journalistævl..

Det er karakteristisk for dem der tror at universitetet bare er en 4.g, at sige den slags.


Brugbart svar (0)

Svar #23
07. januar 2015 af Hansihh (Slettet)

Efter at jeg har siddet og tænkt mig godt om, så har jeg kommet frem til konklusionen: fra folkeskole til gymnasie er man kommet fra, at være folkeskoleelev til at være studerende på gym samt mere selvstændig.

Hvorfor ikke bare at prøve med forklaring frem for blot, benægtelse og førelsen af denne nytteløse snik snak? Diskussionen kunne jo på den måde blive meget fortættet...

Brugbart svar (2)

Svar #24
07. januar 2015 af Stygotius

At kalde en gymnasieelev for en "studerende" er bare helt latterligt og har intet med dansk at gøre

-med mndre man skal vigte sig  med den smule valbyengelsk man har opsnappet.

Det er nok noget der dyrkes af de samme som tror at "patetisk " betyder "ynkelig", og at en bjørnetjeneste er en stor tjeneste.

De der tror dette, og at det engelske "student" svarer til det danske "studerende", har kun udstillet deres uvidenhed.

.


Brugbart svar (3)

Svar #25
07. januar 2015 af hesch (Slettet)

Stygotius:  Hver gang du kommer i "vanskeligheder", farer du ud ad tangenten i en diskussion, ved at fokusere på ords betydning, altså din betydning.

Diskussionen her handler oprindeligt om din væremåde/opførsel her på portalen.

Prøv at holde dig til dette.

( Håber ikke, der var for mange fremmedord i ovenstående, der kan stå til diskussion, og at kommaerne står rigtigt ).


Brugbart svar (0)

Svar #26
07. januar 2015 af Stygotius

Naturligvis  fokuserer man på ordenes betydning, -i modsætning til flere her.

I øvrigt er det næppe denne "hesch" der skal bestemme hvad man må tale om. Hvis han tror det, skulle han nok slå sig ned i Mellemøsten.

Nej de kommaer var ikke rigtige !!!!!!!!


Brugbart svar (2)

Svar #27
07. januar 2015 af Hansihh (Slettet)

"De der tror dette, og at det engelske "student" svarer til det danske "studerende", har kun udstillet deres uvidenhed." Hvem påstod det i denne tråd????? Prøv ikke at komme ud om denne diskusion som #25 nævner.
#24 Her må jeg desværre sige at du tager fejl. Gymnasieelever kaldes for studenter som uni-elever gør.
Stygotius, læg mærke til måden jeg retter dig på, og tag det til lære.

Brugbart svar (2)

Svar #28
07. januar 2015 af Stats

Så en folkeskole elev, er ikke en som studere? Eller sagt med andre ord, Så en folkeskole elev tilegner sig ikke viden...?

Stygotius, prøv at vise mig dokumentation for din påstand. Husk, at kilderne skal være troværdige (kilde kritik)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #29
07. januar 2015 af hesch (Slettet)

#26:   Der skal stå komma efter "hesch" og efter "bestemme".


Brugbart svar (1)

Svar #30
07. januar 2015 af Stygotius

#29

Sæt dig ind i de gældende tegnsætningsregler før du blamerer dig selv    -ellers bliver det bare for pinligt.


Brugbart svar (1)

Svar #31
07. januar 2015 af Stygotius

Ak, "Hansihh",   -du har en del at lære.

At kalde en gymnasieelev for en "student" får du nok ikke selv de mest flippede sprogtabere med på.


Brugbart svar (1)

Svar #32
07. januar 2015 af Stygotius

#28

Nej, hverken en "folkeskole elev" eller en folkeskoleelev er en som  "studere" og heller ikke en som  studerer. 

Læs hvad der står i #24.

Dansk er ikke engelsk, men dansk   -selv om du er nok så flov over det.


Brugbart svar (1)

Svar #33
07. januar 2015 af Hansihh (Slettet)

#31 og #32

i #27 skrev jeg klart og tydeligt: ''læg mærke til måden jeg retter dig på, og tag det til lære.'' Og det ignorerede du som om det slet ikke stod?! Sig mig du har også meget, at lære, du har skrevet ''Ak'' ??? Og det er et ord i følge din ordbog??? Lad den vågne og appelerings dygtig mig foreslå, hvad du mente. Højst sandsynligt mente du ''Ad'' : nemlig et klart forsøg på at efterligne ''Anonym000''. Har spurgt min dansk lærer og lærerens svar var som jeg skrev lige før. Jeg tror og ved at gymnasie læreren ved meget mere end dig om det danske sprog. Så at komme med denne nytteløse påstand, holder ikke en meter. Stop med at være som #0 beskriver dig -arrogant.

''Dansk er ikke engelsk, men dansk'' ???? Hvem ved det ikke? Og hvornår sagde nogen det???

Desuden er det en 7. klasses formulering -og du skulle nødig snakke om andre?

Som #25 sagde: hvergang du kommer i nød prøver du at komme uden om og ikke diskutere det videre.


Brugbart svar (1)

Svar #34
07. januar 2015 af anonym000

Ad #30

Der er ingen grund til at prøve på at degradere hesch på nogen måder. Han sætter startkomma og det gør du ikke. Begge kommasystemer er lovlige. Det du har gang i er det rene navlepilleri. 

Desuden kan "patetisk" betyde "ynkelig". Hvad du synes det er fuldstændigt betydningsløst.

http://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=patetisk&search=S%C3%B8g

Fakta ændrer sig ikke fordi du råber og skriger.

´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´´

Det komiske ved denne "diskussion" er at både Hansihh, smatty og Stygotius har "meninger" om sproget som er fuldstændige inkonsistente med Dansk Sprognævn.

- - -

...............


Brugbart svar (1)

Svar #35
07. januar 2015 af Hansihh (Slettet)

Jeg siger min mening af den grund: Stygotius vil altid indblande ''Dansk Sprognævn'', derfor har jeg intet valg end at gøre det. Dog prøver jeg stadig at gå direkte til Brazars spørgsmål/mening.

Nå Stygotius så er det blevet bevist at du også begår latterlige fejl, dog er jeg sikker på at du ikke vil indrømme det.


Brugbart svar (1)

Svar #36
07. januar 2015 af Stygotius

Ingen "degraderer" hesch, men demonstrerer blot hvor dumt det er når han vil korrekse andre uden at vide noget om det han prøver på at rette.

Nej, "patetisk " betyder ikke "ynkelig", men  "fuld af alt for store, falske følelsesudtryk".

Det engelske "pathetic" betyder derimod ynkelig. Nogle uvidende stakler tror at godt engelsk er godt dansk, -tjaa. 

Naturligvis mener jeg "ak", og det er udmærket ord, -en såkaldt "interjektion", dvs. et udbrud.

Jeg ved ikke hvem din "gymnasie  lærer" er og heller ikke hvem din "gymnasielærer" er.

Hvornår nogen sagde at dansk er engelsk? Det gjorde den der tror at "pathetic" er det samme som "patetisk". Er "a speeder" måske også det samme som "en speeder" på dansk ??

Der er intet formål med at diskutere med ignoranter. Så bliv du bare ved at bruge dit private sproglige miskmask

NB. Den Danske Ordbog siger ikke hvad der er godt dansk, men registrerer kun alt hvad et eller anden fjols tilfældigvis engang har frembragt af nonsens.


Brugbart svar (1)

Svar #37
07. januar 2015 af Hansihh (Slettet)

#36

Igen ignorer du mit spørgsmål i #33 og prøver at undgå det som en slange (slanger er kendt for at være snu).

Som jeg forudsagde i #35 så indrømmer du aldrig at du har begået fejl, hvilket er ekstremt meget arrogantisk. Arrogant, arrogant og atter arrogant. Denne Romantik-tankegang er fuldstændig uvirkeligt. Du skal ikke kun udsmykke dig selv, og ignorer virkeligheden.

Vågn op, se hvordan verden er omkring dig og indse hvordan man opfører sig frem for normale borgere.

Stakkel du anser dig selv som værende den, der ikke begår fejl, ham der ved alt om det danske sprog og ham, der kun gør det rigtige, men tværtimod er du ikke så klygtig. Din syge tankegang skal blive helbredt, hvordan? Tjaa -en psykolog kunne hjælpe (som Brazar foreslog dig før).

Men tydeligvis tager du ikke imod råd fra en (set fra dit perspektiv) ''en uviden lille underling'', nu fornægter du sikkert, her er dokumentering: som du sagde før til Brazar ''Pil af, din grønært''. Helbred din syge tankegang. Du har næsten ikke noget fornuftigt tilbage.

Du svarer næsten aldrig på mine spørgsmål -et tegn på du ikke har nogen gyldige svar.

For at bevise du mangler meget og atter meget viden: Kan jeg ud fra dine indlæg se at du ikke kan finde ud af matematik, som er et meget stort emne.


Brugbart svar (2)

Svar #38
07. januar 2015 af anonym000

Ad #36

Ad "Den Danske Ordbog siger ikke hvad der er godt dansk, men registrerer kun alt hvad et eller anden fjols tilfældigvis engang har frembragt af nonsens."

Det kommer an på om Dansk Sprognævn står bag Den Danske Ordbog eller ej.

- - -

...............


Brugbart svar (2)

Svar #39
07. januar 2015 af HFNU (Slettet)

 Stygotius kan ikke lade vær med at sige dette her til dig;    DU SKAL TAGE HØRER EFTER HVAD FOLK HERINDE SIGER TIL DIG, for mange beklager sig om dig, så der må være noget om snakken ikke:)

Du er ikke bedre end andre fordi du formulerer dig korrekt på dansk, eller engelsk for den sags skyld! Fald ned på jorden.... Og dine racistiske bemærkninger- gør dig mere uviden og latterlig at hører på, så stop med det. Du udstiller dig selv som en racistisk person som er overlegen. Prøv selv at læse dine sætninger igennem og forstå, at du fordømmende. 


Brugbart svar (0)

Svar #40
07. januar 2015 af fl0werpower

Stygotius: Du må indse, at det du kommentere på SP er i høj grad negativt og du hjælper ikke engang disse folk som har brug for det.. Hvad er det for en hjælp? Jeg har set mange forummer fra folk, som omhandlede dig og din upassende og uacceptable opførsel.  Enten må du ændre din måde at "hjælpe" folk på ellers vil jeg råde dig til at forlade SP. 

-----

Julie Pedersen


Der er 61 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.