Engelsk

Skriv en historie som en autistisk dreng...HJÆLP!!!!

17. februar 2015 af JKSamsing (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej alle samme....

ud fra bogen "The curious insedent of the dog in the night-time" skal jeg skal skrive en histore på ca 300 ord, som er skrevet som om en autistisk dreng har skrevet den. derefter skal jeg lave den samme historie som om jeg selv skrev den.....

problemet er bare jeg aner ikke hvordan en autistisk dreng tænker og derfor aner jeg ikke hvordan jeg skal finde hoved og hale i denne opgave....også selvom jeg har læst bogen.....

kan i hjælpe??? hvilke punkter skal jeg fokusere meget på og hvilke ikke så meget? og hvad vil være godt og nemt at srive om ??

mvh Jeanette

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. februar 2015 af Stygotius (Slettet)

Det var dog en vanvittig opgave at give til en skoleelev.

Brugbart svar (0)

Svar #2
17. februar 2015 af Mistique (Slettet)

Det eneste råd jeg kan give er at kigge i bogen igen, ser på hvordan den er skrevet, se hvordan fortælleren udtrykker sig, og anvend så den samme metode til din historie.

Ellers siger/skriver du til din lærer at opgaven er for svær, de fleste lærer er imødekommende og hjælper dig til at forstå hvordan du kan løse opgaven.

Brugbart svar (0)

Svar #3
17. februar 2015 af 9003n (Slettet)

Hej, har selv en bror som er autist, og ved derfor nogenlunde hvordan de "tænker":)

Autister er for det meste store ordens-mennesker, og bliver hurtig urolig, når noget ikke går som de ønskede, eller hvis de opdager uorden omkring sig. Det behøver ikke at være et stort problem. såsom hvis to genstande står asymmetrisk over for hinanden.

De plejer ellers at være meget kloge, de er ikke gode til at kommunikere med andre mennesker, og de bliver igen urolige hvis der er for mange mennesker omkring dem (dvs. de har ikke et særlig godt forhold til folk)

Det vigtigste vil nok være deres vaner som de er overdrevet afhængige af. de lægger altid planer (" i deres hovede") og går efter den plan, lige meget hvad. De kan ikke tolere den mindste ændring i deres vaner (generelt).

Håber du kan bruge det til noget:)

Skriv et svar til: Skriv en historie som en autistisk dreng...HJÆLP!!!!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.