Tysk

Hjælp til tysk grammatik

14. marts 2015 af larspetersen1 (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej folkens!

Jeg har nu siddet og kigget mit tysk igennem et par gange, men jeg er ikke super stærk i tysk grammatik, så ville høre om I hjælpe mig med at rette min opgave igennem? Mine formuleringer er måske også lidt forkerte, så kom gerne med forslag til bedre formuleringer ;)

Markeringer af fejl vil også være en fin hjælp, så kan jeg selv se på fejlen i min grammatik bog.

Eingriff der Die Linke in der wirtschaftlichen Freiheit kränkt die Gerechtigkeit in der Gesellschaft: „Der Einstieg in eine gerechte Gesellschaft bedarf mehrerer Entscheidungen gleichzeitig: Armut und Reichtum abgrenzen, also mit Steuern und Abgaben für die Reichen die Gelder einnehmen, mit denen öffentliche Dienstleistungen und eine gute Infrastruktur finanziert werden können; […]“. Es ist nur gerecht, dass jeder das Recht hat, zu behalten, was sie rechtlich verdient hat, und weder der Staat noch sonst jemand hat das Recht, sie von hinten nehmen.

Der Staat muss nur die persönliche Freiheit in der Gesellschaft schützen. Der Staat muss ein Minimalstaat sein, und die Bürger zu besteuern und verteilen ihre Güter um sind Diebstahl: „[…] Die ungleichen Einkommen regulieren und verhindern, dass die Menschen sich arm arbeiten; die Massenerwerbslosigkeit bekämpfen und die Erwerbslosen vor Entwürdigung schützen; […]“. Die freien Marktkräfte von Angebot und Nachfrage muss die Lohnbezüge der Bürger regulieren, und niemand soll von außen kommen und gerecht Anspruch auf der Verdienst des Arbeiter.

Til jer som vil hjælpe, mange tak!


Brugbart svar (0)

Svar #1
14. marts 2015 af Stygotius

Dette er ret uforståeligt sprog.

Det må desuden være skrevet af et medlem af det ekstremt højreorienterede egoist- og menneskehaderparti Venstre.


Svar #2
14. marts 2015 af larspetersen1 (Slettet)

#1

Dette er ret uforståeligt sprog.

Det må desuden være skrevet af et medlem af det ekstremt højreorienterede egoist- og menneskehaderparti Venstre.

Tak for dit ubrugelige svar.


Brugbart svar (0)

Svar #3
14. marts 2015 af Stygotius

-ikke ubrugeligt for alle.


Skriv et svar til: Hjælp til tysk grammatik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.