Tysk

Rettelse af sætning

20. marts 2015 af Metzschjensen - Niveau: C-niveau

Hej alle,

jeg er i gang med at lave en ganaflevering af en tysk stil, dvs. at vi skal rette de fejl som vores lærer har givet os ved første aflevering. Den følgende sætning kan jeg dog ikke finde ud af rette:

" [...] und du sollst tatsächlich erwägen, welche deiner wahre Freunden ist, wenn sie dich so schlecht behandeln."

Min tysk lærer har skrevet følgende (med en pil pegende på  over mod "welche deiner":

"prøv lige at oversætte til dansk og få det til at passe på tysk - Kan godt følge din tanke, men sætningen hænger ikke sammen gramatisk"

Er det nogen derude som kan se hvordan denne sætning kan srives korrekt?

På forhånd tak fordi du gav dig tid til at hjælpe mig :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
20. marts 2015 af Tyskfødt (Slettet)

.... und du sollst tatsächlich erwägen, welche deiner  wer dein  wahrer Freunden ist,  ( wer deine wahren Freunde sind)  wenn sie dich so schlecht behandeln..


Brugbart svar (0)

Svar #2
20. marts 2015 af Stygotius

" [...] und du sollst tatsächlich erwägen, welche deiner wahre Freunden ist, wenn sie dich so schlecht behandeln.".  Dette giver ingen mening. Måske mener du dette:

".........und du sollst tatsächlich erwägen, welche von deinen Freunden wahre Freunde sind, wenn (sie) einige dich so schlecht behandeln."


Svar #3
24. marts 2015 af Metzschjensen

Okay tak, jeg har fundet en god løsning nu :)


Skriv et svar til: Rettelse af sætning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.