Studievejledning

Årskarakter og opgradering af kreativt fag

01. juni 2015 af jk98 (Slettet)

Hej

Jeg går i 1.g på gymnasiet og afslutter i år 2 fag, nemlig musik og samfundsfag på C-niveau. Jeg har fået mine årskarakterer for disse fag, og jeg er lidt skuffet over min musik-karakter. Fejlen ligger 100% hos mig selv, da jeg ikke har taget faget seriøst, selvom jeg ellers godt kan lide musikfaget og har en ret stor viden om det. Dog er den kedelige konstatering, at denne musik-karakter kommer til at stå på eksamensbeviset og altså tælle med i mit endelige gennemsnit i 3.g. Derfor havde jeg tænkt mig at opgradere musik til B-niveau i slutningen af 2.g, så jeg får musik i hele 3.g også, og derved får en ny årskarakter for musik for slutningen af 3.g, hvor jeg derfor helt sikkert vil tage faget mere seriøst. Det er her mit spørgsmål kommer ind i billedet, for jeg opgraderer kun musik hvis min årskarakter for 1.g bliver slettet fra eksamensbeviset og istedet bliver erstattet med den fra 3.g, som forhåbentlig er noget bedre.

Altså: Kan jeg opgradere musik til B-niveau og derved få slettet min årskarakter for 1.g, og istedet få en ny gældende årskarakter fra 3.g på eksamensbeviset? Eller hvordan fungerer det?

Tak på forhånd :)

Brugbart svar (0)

Svar #1
01. juni 2015 af PSXL

Ja, det er sådan, at det fungerer. Men det er ikke sikkert, at du kan opgradere faget - det kommer an på om dit skema og dine blokke tillader det.

Skriv et svar til: Årskarakter og opgradering af kreativt fag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.