Studievejledning

Brobygning i 9. klasse - er det afskaffet?

07. juni 2015 af Bookeater

Hej

Jeg går lige nu i 8. klasse og har været på brobygning på hhv. STX: Rosborg Gymnasium og HHX: Campus Vejle i Vejle. Dog forholder det sig sådan, at jeg overhovedet ikke ved hvad jeg skal efter 9. klasse, og jeg ønsker IKKE at starte på nogen af de steder jeg var på brobygning.

Jeg er en del af et landsdækkende projekt kaldet Junior Talent og har i den forbindelse fået alternativ undervisning på Rødkilde Gymnasium (STX). Jeg kan godt lide gymnasiet og deres studieretninger, og kunne godt tænke mig at komme på et almindeligt brobygningsforløb på Rødkilde Gymnasium. 

Jeg er dog blevet i tvivl: En UU-vejleder, som var på besøg på vores skole (det er ikke den vejleder der er tilknyttet min skole), fortæller, at det kun er elever, der er erklæret ikke-uddannelsesparate, der må komme på brobygning i 9. klasse ifølge en ny regel. Jeg er uddannelsesparat og kan derfor, ifølge hende, ikke komme på brobygning til næste år. Min klasselærer mener derimod godt, man kan komme på brobygning. Jeg har desværre ikke haft mulighed for at snakke med den UU-vejleder der er tilknyttet min skole.

Er der en herinde, der kan fortælle mig, om jeg kan komme på brobygning til næste år?

Mvh Bookeater


Skriv et svar til: Brobygning i 9. klasse - er det afskaffet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.