Samfundsfag
Det senmorderne samfund
Beskriv hvilke forhold i det senmoderne samfund som har indflydelse på det unge individs hverdag i 2015.
Hejsa, er der nogle der kan hjælpe mig med dette spørgsmål?
Svar #1
08. september 2015 af CULPØS (Slettet)
Simpelt: Selvstændighed, uddannelse, oplyste, normer og traditioner spiller en mindre roller etc.
Svar #2
09. september 2015 af Studscientpol (Slettet)
#1 Forkert.
Selvstændighed, uddannelse og oplysning spiller en stor rolle i den unges hverdag i dag. Det senmoderne samfund er kendetegnet ved øget individualisering, refleksivitet, selv realisering, aftraditionalisering og adskillelsen mellem tid og rum. Den unge møder i dagens samfund langt flere krav fra omverden herunder uddannelse mv.
Svar #3
09. september 2015 af CULPØS (Slettet)
#2 Læs hans spørgsmål.
Men jeg citerer gerne: "Beskriv hvilke forhold i det senmoderne samfund som har indflydelse på det unge individs hverdag i 2015"
- Mit svar: Simpelt: "Selvstændighed, uddannelse, oplyste, normer og traditioner spiller en mindre roller etc."
- Jeg citerer følgende fra din besvarelse: "Selvstændighed, uddannelse og oplysning spiller en stor rolle i den unges hverdag i dag"
Du bekræfter mig kun i , at jeg har ret...
Svar #4
09. september 2015 af Studscientpol (Slettet)
Hej Culpøs. Dejligt at vi er enige.
Din sproglige konstruktion kan dog misforstås i #1. Du skriver til sidst "...spiller en mindre rolle", hvilket er lidt misvisende
Jeg går ud fra du mener at selvstændighed, uddannelse og oplyste spiller en stor rolle?
Og normer og traditioner spiller en mindre rolle?
Svar #5
09. september 2015 af CULPØS (Slettet)
Hej Studscientpol
Du har ret det er lidt misvisende - og du har ret i din anden konklusion/fortolkning.
Skriv et svar til: Det senmorderne samfund
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.