Samfundsfag
Hjælp til at lave underspørgsmål
Hej jeg har om indvandring og integration i samfundsfag og har fået en problemformurlering som jeg skal komme frem til via nogle underspørgsmål.
Problemformuleringen: Hvorfor vil Venstre og Socialdemokratiet stremme udlændinge- asyl- og integrationspolitikken, når vi ved, at Danmark de nærmeste år for bruug for mere arbejdskraft?
jeg skal lave nogle underspørgsmål:
der skal være:
1. Redegørende: Hvad/Hvem/Hvordan defineres/ Hvor/ Hvornår
2. Undersøgende: Hvorfor/Hvordan
3. Diskuterende: Hvorfor/Hvordan
(OBS. man nå gerne lave flere underspørgsmål på hvert af de taksonomiske nivauer, så længe alle nivauer er med ( Redegørende, undersøgende, Diskuterende)
Håber i vel hjælpe mig :) tak på forhånd
Svar #1
10. september 2015 af Studscientpol (Slettet)
Redegør for den nuværende integrationspolitik i danmark
Undersøg fordele og ulemper ved en stramning af integrationspolitikken.
Diskutér hvilke politiske faktorer der kan præge beslutningen om stramninger af integrationspolitikken.
1Sikre parlamentarismen kan betyde, at der gives efter DF's krav om stramninger(Kåre Strøms teori om vælgeradfærd kan anvendes). 2samt manglen på arbejdskraft
Vurdér om en stramning af integrationspolitikken overhovedet vil have en betydning
EU og det internationale system bestemmer alligevel politikken i sidste ende. Kan også væreen konflikt ifh. menneskerettighederne
Skriv et svar til: Hjælp til at lave underspørgsmål
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.