Debat

Udlændinge debatten.

14. september 2015 af Stats

Tænker ikke jeg behøver at skrive det, men for en sikkerheds skyld, så i denne debat, så gør vi lige som i DR's 'Debatten om flygtningene', jo mere vi bliver sure, jo pænere taler vi!

I øjeblikket vandre flere tusind syrer i gennem Europa. Nogen mener de er flygtninge og andre mener de er de såkaldte lykke-migranter. Dertil har PET også meldt ud, at der kan være ISIS krigere i blandt flygtningene og migranterne. Nogen mener også at flygtningene kan være til gavn, og andre mener det modsatte. Indtil videre har der været mange svage argumenter som "vi skal passe på vores egne først", "Invandrerne kan bidrage væsentligt til Danmark" mf.

Jeg kunne godt tænke mig at hører din mening! :-)

Min holdning er:

Nej tak til flere. Man kan ikke acceptere den risiko der er forbundet med, at tage så mange syrer ind i Europa, velvidende om at der kan være terrorister. Samtidig, så er der også nogle syrer der går ind for Shiria lovgivning, hvilket de gerne vil have, at Europa følger. Der vil også være en stor omkostning forbundet med at tage imod så mange flygtninge på én gang, hvilket kan være katestrofalt, idét at der sker en polarisering (alle vandre hen til sverige). Jeg ville herunder hellere have (da vi ikke se den anden vej), at regeringen og EU brugte flere ressourcer på at gøre landet mere sikkert, og herunder bekæmpe islamisk stat. Jeg mener også, at det absolut ikke er iorden på den måde, vi danskere (og nye danskere), bryder lovgivningen for at hjælpe flygtningene. Jeg ser et Danmark, hvor indbyggerne ser det at hjælpe flygtningene, som en måde, at profilere sig selv, som et bedre menneske. Nærmest selfie agtigt. Hvad er jeres holdning..?

"Vi skal hjælpe dem der er i nød, men vi hjælper dem ikke ved at tage dem ind i EU"

Hvad vil jeg have ud af debatten? Jo, dels at jeg selv bliver klogere, og dels at hører andres argumenter.


Brugbart svar (1)

Svar #1
14. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Fin debat - ordvalget: "nye danskere", finder jeg stærkt provokerende og frastødende. 
- Hvem er de nye danskere??? 1. generations 2. generations, uddyb? 


Brugbart svar (1)

Svar #2
14. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Og mht. det med at straffe dem som hjælper flygtningene.

På mig virker det som om du målrettet vil gå efter disse personer? 
- Hvad er argumentet udover, at de overtræder loven? Men hvis dette er tilfældet, hvorfor lige præcis denne gruppe? 


Svar #3
14. september 2015 af Stats

Hej CULPØS, og tak fordi du vil byde ind :-) 

Fin debat - ordvalget: "nye danskere", finder jeg stærkt provokerende og frastødende. 
- Hvem er de nye danskere??? 1. generations 2. generations, uddyb? 

Undskyld ordvalget. Det jeg mener med "Nye danskere" er folk som har fået dansk statsborgerskab.

Og mht. det med at straffe dem som hjælper flygtningene.

Jeg mener, at hvis man tager hen for at hjælpe andre, for derefter at filme hele ens "redningsaktion", for dernæst at lægge det ud på facebook, for at høste anerkendelse for den gruppe mennesker man selv befinder sig i, da vil jeg mene, at det er en selfie lignende reaktion. Det er vel ikke normalt at man skriver om hvor god man er hele tiden?

De gør noget godt, men jeg syntes alligevel, at de fremstår egoistiske.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #4
14. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Tak for det fine svar. :)

100% enig med det sidst beskrevne. Jeg mener også det ikke er en del af princippet; næstekærlighed. 
Jeg mener alene, at man har hjulpet et vis sted burde være belønning nok i sig selv. 

Men jeg vil gerne have uddybet/svar dette:

På mig virker det som om du målrettet vil gå efter disse personer? 
Hvad er argumentet udover, at de overtræder loven? Men hvis dette er tilfældet, hvorfor lige præcis denne gruppe? 


 


Svar #5
15. september 2015 af Stats

På mig virker det som om du målrettet vil gå efter disse personer? 
Hvad er argumentet udover, at de overtræder loven? Men hvis dette er tilfældet, hvorfor lige præcis denne gruppe? 

Jeg "går" efter dem, da de pt. er aktuelle i medierne. Det meste af de gode argumenter har været for, at man ikke bør lukke dem ind. Derfor kunne jeg godt tænke mig at hører de gode argumenter for, hvorfor de bør lukkes ind... de = syrer der vandre i øjeblikket.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #6
15. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Fair nok :)


Svar #7
15. september 2015 af Stats

Hvad mener du CULPØS? :-)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
15. september 2015 af CULPØS (Slettet)

Ikke noget - udover tak for svaret :)


Brugbart svar (0)

Svar #9
16. september 2015 af hesch (Slettet)

Under denne debat har det undret mig at en "saudiarabisk rigmand" vil finansiere opførelsen af 200 moskeer i Tyskland. Opførelsen tager vel 3 - 4 år. Skal disse flygtninge ikke hjem igen, når der bragt en ende på disse forbandede krige, som de flygter fra? Ikke alene angriber muslimer kristne og omvendt, men sunni muslimer og shia muslimer angriber også hinanden. Hvordan skal fordelingsnøglen være ved opførelsen af disse moskeer? Skal de mandsopdækkes af politi/militær for at imødegå gensidige bombeangreb. Bliver Europa den nye slagmark?

Flygtningene flygter fra krige, men tager de dem med i bagagen?

Undskyld hvis jeg uberettiget insinuerer, men ISIS kunne jo benytte lejligheden til at etablere sig i Europa med en række "celler" her.


Brugbart svar (0)

Svar #10
16. september 2015 af CULPØS (Slettet)

"Det Saudi-Arabiske tilbud forudsætter, at de tyske myndigheder godkender moskébyggeriet, og ifølge avisen skal lydstyrken fra bønnekaldet fra moskéernes minareter godkendes ved lokale folkeafstemninger, så det ikke kommer til at genere de lokale tyskere." 

Lad os nu se om det bliver gennemført.
Hvis og hvis..........

 


Brugbart svar (0)

Svar #11
16. september 2015 af hesch (Slettet)

#10:   Jo, men "nogen" prøver da i det mindste på noget, hvem der så gemmer sig bag denne "saudiarabiske rigmand".


Brugbart svar (0)

Svar #12
16. september 2015 af CULPØS (Slettet)

I så fald må vi håbe på det ikke bliver aktuelt.
 


Brugbart svar (0)

Svar #13
16. september 2015 af Rikke26

Hej John. :-) 
Jeg vil ikke skabe en debat herinde med dig, men du bør også overveje, at de er flygtet fra krig. De er ødelagte og fyldte med ubehagelige oplevelser, og er flygtet hele vejen til Europa - ja, helt til Danmark for at blive taget hånd om, da der ikke var nogen til at gøre det i Syrien. De var i livsfare i Syrien og satte yderligere livet på spil ved at flygte og nogle klarede det ikke. Nederlag på nederlag, og så kommer de til Europa i håbet om en fremtid og endnu engang et nederlag. 
Jeg mener også, at vi ikke skal give asylansøgere for mange penge at leve for, men hvis vi vil have dem til at arbejde for os i DK, er vi også nødt til at give dem lysten til at komme ud på det danske arbejdsmarkede og tale dansk.
De har brug for tid til at komme sig oven på flugten og få taget sig godt af deres familie. Det er nemt for os danskere, at sige vi ikke kan magte dem her, pga. de økonomiske omkostninger, men hvis det var vores land, som var i krig, og os der skulle flygte, hvor skulle vi så flygte hen, hvis ikke der var nogen, som ville tage hånd om os? Det koster os mange penge, ja, det er jeg fuldstændig enig med dig i, jeg er skam enig med dig i det hele, men man bør også bare overveje de andre ting, som rent faktisk gør at de er her.

Du har gode argumenter på bordet, så du ikke bare siger 'jeg synes, jeg synes', god debat. :-)


Brugbart svar (0)

Svar #14
17. september 2015 af katr1997 (Slettet)

#13 - Jeg vedhæfter mig ved, at du siger: "Jeg mener også, at vi ikke skal give asylansøgere for mange penge at leve for[...]"

Du mener altså, det er i orden, at give mindre til de, der er flygtet fra krig, mord, ødelæggelser og voldtægter. Mennesker der kommer til Europa i en tro på at skabe et nyt liv. 

Jeg kunne godt tænke mig at spørge dig, om det ikke koster det samme at leve, for asylansøgere, der f.eks. kommer til Danmark, som vi, der bor her i forvejen? Er prisen på fritidsaktiviteter, bleer, mælk mm. ikke den samme?

Hvordan ønsker du dig, at de for alvor får en chance for at integrere sig, når ikke de har en anstændig månedlig indkomst?

Jeg spørger bare..


Brugbart svar (0)

Svar #15
18. september 2015 af CULPØS (Slettet)

#14

Hvad mener du så at de skal have?
- og tror du ikke at ovenstående person mener i forhold til, hvad vi udbetaler til danske statsborgere? 
 


Brugbart svar (0)

Svar #16
18. september 2015 af LilanKahn (Slettet)

De fleste af dem der kommer er ikke flygninge men imigranter. Derfor ikke sagt at de ikke skal hjælpes i en eller anden forstand.


Svar #17
18. september 2015 af Stats

Tak til hesch, Rikke26, tearasmussen, og LilanKahn for at byde ind.

#9

Rigtig gode observationer! Man må ikke håbe, at det er en form for angeb mod EU.

#13

En debat er ikke hvor man skal skændes eller diskutere (blive sur på hinanden).
Overvejelsen ang. krig har traffet mig, men spørgsmålet er vel, om det kun er den rige del af befolkningen der kommer til EU?

#14

Også gode betragtninger omkring "prisen" for hhv. den alm. dansker og flygtninge

#16

Tanken har strejfet mig. Men spørgsmålet er, om det kan bevises?

- Jeg tænker på Danmark, og ikke på mig selv i denne debat. Hvis vi hjælper så mange flygtninge som vi kan, vil vi så ikke kunne komme til at stå i samme problem som Syrien? Hvis vi både hjælper Shia og Sunni muslimer samt andre mennesker der ikke kan fordrage hinanden, vil vi så ikke kunne komme til at bruge endnu flere penge på, at opretholde lov og orden?
    Mange prædiker om, at vi i Danmark, føder børn senere og senere, og derfor vil det være sundt for Danmark og tage disse flygtninge til os, da statistikken viser, at de (ihvertfald) føder dobbelt så mange børn som den alm. dansker. Men statistikken viser også, at der er dobbelt så mange udlændinge og 2. generations danskere der begår kriminalitet. Dertil vil de vel i en eller anden forstand have store omkostninger som følge?
    Jeg tænker måske også, at hvis man får integreret flygtningene, hvis vi ikke lader dem i stikken i et slumkvarter, hvis vi danskere ville være mere snaksaglige med flygtningene - vil vi så kunne få statistikkerne og det man ser, ændret? Ville vi kunne få ændret deres og vores holdninger til hinanden, og dermed få, at flygtningene ville være stærke og gode samfundsborger i Danmark?

Det er godt med nye perspektiver :-)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #18
18. september 2015 af LilanKahn (Slettet)

#17

Det kan snildt bevises hvad er de på flugt fra i Tyrkiet? hvad er de på flugt fra i grækenland? Hvad er de på flygt fra i Serbien? Hvad er de på flugt fra i Østrig? Hvad er de på flugt fra i Tyskland? Hvad er de på flugt fra i Tyskland?

Jeg er bare generalt fucking træt af at begrebet imigrant og flygtning blandes sammen. Tager jeg til svergie og finder et arbejde er jeg imigrant da jeg er ikke flygtet fra danmark. Jeg søger bare en bedre tilværdelse i livet og der er ikke noget galt i at søge at få et bedre liv det ønsker vi vil alle sammen et eller andet sted?

Re: 2.generation de er som relgt fanget i en kultur konflikt mellem deres forælderes kultur fra en eller anden tyrkisk landsby(Det var primært her vores tyrkiske ufaglærte gæste arbejder kom fra i 70'erne) og dansk kultur. Har man en splittet kultur har man som reglt en splitet identitet og det gør folk forviret og der sker bad shit. når man 3 og 4 generation løser problemet langt hen af vejen sig selv.


Svar #19
18. september 2015 af Stats

#18

Jeg kan godt forstå dig mht. immigranter og flygtninge... Men "Re: 2" - hvad er dit forslag til dette problem du remser op? Og vil/kan man man bare vende hovedet den anden vej, for de mange flygtninge der også er i blandt immigranterne? :-)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #20
18. september 2015 af LilanKahn (Slettet)

min løsning er at det er et problem der for det meste løser sig selv så de skal bare behandles som alle andre.


Skriv et svar til: Udlændinge debatten.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.