Matematik

Lektiehjælp

18. november 2015 af kisserdeb (Slettet) - Niveau: B-niveau

Er der nogle der kan hjælpe mig med opgaven forneden? Jeg ville blive ekstra glad hvis I kunne forklare mig det "step-by-step" så jeg forstår det helt :)


En funktion f er givet ved: f(x) = 4√(x)- x^(2),x ≥ 0
a) Tegn grafen for f og bestem nulpunkter for f
b) Bestem tangentligning til grafen for f i punktet P(4,f(4))
c) Bestem monotoniforholdene for f
d) Bestem tangentligning til grafen for f, hvor det gælder, at tangentligning er parallel med den rette linje med forskrift y = 0.5x + 6
e) Bestem væksthastigheden for f i x = 3og i x = 0.25


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. november 2015 af StoreNord

f(x)=4x½- x2             kan du nok finde ud af at tegne (halvdelen af)!

4x½ differentieres til ½*4x½-1


Skriv et svar til: Lektiehjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.