Kemi

HJÆLP

02. december 2015 af Mm98 - Niveau: B-niveau

Jeg har virkelig brug for jeres hjælp. Jeg er igang med at skrive om blodceller og blodtyper, og jeg ved ikke hvad den naturvidenskabeligemodel er? og hvordan kan jeg sige noget samfundsmæssigt om blod?  

- kende til og forstå naturvidenskabelig tankegang -forholde sig til naturvidenskabelig videns styrker og begrænsninger og opnå viden om nogle centrale naturvidenskabelige problemstillinger og deres samfundsmæssige, etiske eller historiske perspektiver.

• gennemføre praktiske undersøgelser og iagttagelser, såvel i laboratoriet som i naturen, bl.a. med henblik på at opstille og vurdere enkle hypoteser

• anvende modeller, som kvalitativt og kvantitativt beskriver enkle sammenhænge i naturen, og kunne se modellernes muligheder og begrænsninger

• formidle et naturvidenskabeligt emne med korrekt anvendelse af faglige begreber

• perspektivere de naturvidenskabelige fags bidrag til teknologisk og samfundsmæssig udvikling gennem eksempler


Brugbart svar (0)

Svar #1
02. december 2015 af MyNameIsBondCovalentBond

Det lyder til du er igang med din SRP, også har du smidt din problem formulering herinde :D

Naturvidenskabelig tankegang, er egentlig at man har en hypotese, man opstiller en teori, laver eksperimenter, observere og konkludere. bum. 

"gennemføre praktiske undersøgelser og iagttagelser, såvel i laboratoriet som i naturen, bl.a. med henblik på at opstille og vurdere enkle hypoteser" 

Her handler det om at du går i laboratoriet og gør hvad de siger på ovenstående.

anvende modeller, som kvalitativt og kvantitativt beskriver enkle sammenhænge i naturen, og kunne se modellernes muligheder og begrænsninger

Det er meget svært at sige noget specifikt om det, men kvalitet er som du ved bare hvor godt det er, og mængden er kvanititet. 

formidle et naturvidenskabeligt emne med korrekt anvendelse af faglige begreber

Her siger de bare, du skal bruge fagtermerne.

perspektivere de naturvidenskabelige fags bidrag til teknologisk og samfundsmæssig udvikling gennem eksempler

Her skal du drage paralleler til det samfundsmæssige og teknologiske. 


Skriv et svar til: HJÆLP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.