Matematik

Maple - diferentialligning

03. december 2015 af Bygningsdesigneren (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Er denne Maplekode rigtig?


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. december 2015 af Therk

Nej. Du skal ikke bruge dsolve. Du skal blot kalde din differentialligning igen. Det er nok med

d1;
is(d1);

Hvorfor bruger du with(plots): hvis du ikke plotter? Du behøver i øvrigt ikke at kalde den mere end én gang per session.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. december 2015 af Therk

Du skal heller ikke restarte mellem dine opgaver, fordi du skal bruge y(t) igen. Kald i stedet din differentialligning i 1b for d2 og gør det samme som i delopgave 1a.


Skriv et svar til: Maple - diferentialligning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.