Engelsk

Hurtigt gennemtjek af kort tekst

20. januar 2016 af MussieZK (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej :) 
Nedenstående er noget jeg skal bruge i en fremlæggelse,ville høre om nogen herinde lige vil se det igennem.

The technology is evolving faster than we ever can imagine. Therefore, it is important for X to pay attention to the future of technology and see it as an opportunity to continue its innovative development processes, and focusing on the technologies that are in scope, in addition to that, X can make ongoing changes and improvements in order to extract their materials in the most effective way. By making use of the technology, they may also remain competitive on the market.
X also mentions that they want to establish a take-back system, this will X explain further on, but here is X also dependent on technology to even be able to realize this idea, and could make something that is effective and something that actually works!
Furthermore, will X also be more adaptable, creative and develop the best innovative ideas, which in the future will be any business necessity for survival!

Brugbart svar (0)

Svar #1
20. januar 2016 af claok (Slettet)

Hej.

Jeg er ikke uddannet på universitet i engelsk, men har fået 12 - 12 i engelsk på A-niveau.

Hvis du i starten referer til en bestemt teknologi som du, eller en anden i din gruppe, har snakket om før, så er det korrekt at bruge "The technology". Hvis du derimod snakker om at teknologi overordnet set bevæger sig hurtigt, så skal du fjerne "The", så der kun står Technology is evolving faster...

I linje 3 skal der står "focus" altså uden endelsen -ing.

I linje 4 forstår jeg ikke brugen af ordet "extract", mener du evt. improve? eller er der en kontekst eller forståelse jeg ikke har opfanget?

Igen i linje 4 står der "the technology" det samme gælder her som i linje 1.

I linje 6 skriver du "this will X explain further on" Der skal stå "this X will explain further". "Will" og "X" bytter plads samt fjernes "on"

Samme linje "but here is X also..." kan laves om på samme måde. Jeg vil lave sætningen om til "X is also...". Her slettes but here og "X" og "is" bytter plads.

Linje 7 "could" bør skiftes til "be able to".

Linje 9 " Furthermore, will x also..." skiftes til "Furthermore, X will be more adaptable..." Under alle omstændigheder skal "X" og "will" skifte plads, og jeg vil derudover råde dig til at slette "also".

Linje 10 "will be any business necessity for survival!" kan omskrives "will be any business necessity to secure survival" der er andre måder den kan omskrives, men dette er mit bud på at beholde så meget af det du selv har skrevet.

Dette er mine hurtige pointers. Det er muligt at jeg har misset noget.

Brugbart svar (0)

Svar #2
21. januar 2016 af Stygotius (Slettet)

Substantiver som udtrykker et begreb (som f.eks. "technology") har nomalt ikke artikel tilknyttet. 

Hvis man bruger den bestemte artikel med sådan et ord, skal man efter det har et eller anden nærmere bestemmelse (-en relativsætning, et adjektiv eller en anden indsnævring af begrebet)

Eks.

The technology we have used so far.............

The recent techonology has proved.............

Jeg tror det er det samme som claok er inde på i sit indlæg.

Det er rigtigt at der skal stå "focus" og ikke "focusing"  - -med mindre man stryger ordet "and".

Det ser ud til at MussiZK slet ikke kender et punktum, men lader ordene flyde som én lang pølse.

-Hvad mon de menes med "technologies that are in scope" ???  -hmm

"to be could make" er nok ikke  ret engelsk.

-På engelsk bruger man ikke (yderst sjældent) inversion, men har subjekt før verballed. "Furthermore, will X also be more adaptable"  -  

"-will be any business necessity for survival!"  Hvad skal mon det betyde??

Brugbart svar (0)

Svar #3
24. januar 2016 af mustiiiiii (Slettet)

Hej

Kan i hjælpe mig med at forstå denne tekst, den er lidt svær.

Vedhæftet fil:Ghost of Honour (7).PDF

Skriv et svar til: Hurtigt gennemtjek af kort tekst

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.