Tysk

Tysk

06. marts 2016 af Studiebruger98 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej alle derude

Jeg har lavet disse tysk sætninger, men eftersom at jeg ikke er ret god til tysk, ville det væære super fedt hvis nogen kunne udpege de værste fejl. Mange tak på forhånd

Wir fragt er auch, von seiner ersten Zeit in Gefängnis, Er antwortet wie scweer es ist für einen gut aussehenden Mann in Gefängnis zu klären. Die erste Woche ass er nicht. Zuerst wenn die Wache muss ihn füttern. Er bekam fast keinen Schlaf jede Nacht, und Tageslicht sah er selten. So gingen seine ersten Monate, mit Dresche und Demütigung.


Brugbart svar (0)

Svar #1
06. marts 2016 af MHR1993 (Slettet)

#0

Skriv også gerne den danske tekst - det gør det lettere for lektiehjælperne at give (konstruktiv) kritik samt komme med forslag o.a. 


Svar #2
06. marts 2016 af Studiebruger98 (Slettet)

Jeg skulle selv skrive et interview på tysk, så har ikke den danske tekst. Hvis det gør at i ikke må hjælpe med at udpege fejl er det helt okay :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
06. marts 2016 af MHR1993 (Slettet)

#2

Selvfølgelig må vi udpege fejl; det hjælper os blot med at undgå misforståelser og gentagelser.
Hvis du skal skrive et interview på tysk, har du vel også en idé om hvad du ville sige på dansk?


Svar #4
06. marts 2016 af Studiebruger98 (Slettet)

vi spørger ham også om hans første tid i fængsel. Han svarer hvor svært det er for en godt udseende mand at klare sig i fængsel. Den første uge spiste han ikke. Til sidst måtte måtte vagterne fodre ham. Han fik næsten ingen søvn om natten, og dagslyst så han sjældent. Sådan gik hans første måned.

Her er hvad jeg tænkte jeg oversatte :)


Skriv et svar til: Tysk

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.